ISTINE I ZABLUDE O KONCESIJAMA ZA AUTOCESTE

NEPODNOŠLJIV TERET Do kraja ove i 2013. godine moramo platiti sedam milijardi kredita za ceste

Vlada, iako nisu jasni kriteriji, od koncesije očekuje 2,5 milijardi eura odmah, natječaj je moguć na proljeće 2013., a prve isplate 2014. ili 2015. godine
 Nenad Dugi / CROPIX
Vlada, iako nisu jasni kriteriji, od koncesije očekuje 2,5 milijardi eura odmah, natječaj je moguć na proljeće 2013., a prve isplate 2014. ili 2015. godine

Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka - Zagreb u sljedećoj godini moraju platiti oko 4,3 milijarde kuna glavnice i kamata na kredite koji su podignuti za gradnju autocesta. Samo ove i sljedeće godine te dvije tvrtke moraju platiti oko 7,1 milijardu kuna za kredite koji su podignuti proteklih godina. Od tog iznosa, 5,7 milijardi kuna otpada na HAC, a nešto više od 1,4 milijarde kuna na ARZ. Dakle, u dvije godine moraju platiti gotovo milijardu eura rata kredita.

Osim toga, Hrvatske autoceste bi ove godine, prema usvojenom planu, trebale u gradnju i održavanje autocesta uložiti 1,7 milijardi kuna. Ove brojke jasno pokazuju da je financijsko stanje dviju tvrtki, koje upravljaju s 1050 kilometara autocesta, katastrofalno. Njihovi prihodi više nisu dovoljni za pokrivanje kreditnih obvez...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 07:25