IZVJEŠĆE HUT-a

NOVI PODACI OTKRILI ZABRINJAVAJUĆU SITUACIJU OKO TURISTIČKE SEZONE Rezervacije smještaja u lipnju su bile osjetno manje u odnosu na lani

    AUTOR:
    • Vedran Marjanović

  • OBJAVLJENO:
  • 05.07.2019. u 18:27

Split, 090615.
Obilazak splitskih plaza Bacvice, Ovcice i Firule te pregled u kakvome su stanju uoci spice sezone.
Na fotografiji plaza Ovcice.
Foto: Paun Paunovic / CROPIX
Paun Paunovic / Ilustracija / CROPIX

plaža Ovčice u Splitu

 

Rezervacije smještaja u domaćim hotelima, kampovima i u apartmanskim naseljima u lipnju ove godine slabije za tri do sedam posto, što upućuje na zaključak da će se prošlogodišnji rezultat turističke sezone teško ponoviti, proizlazi iz najnovijeg izvješća Turistički impuls Hrvatske udruge turizma (HUT).

- Bit će potrebni veliki napori kako bi se ostvarili prošlogodišnji pokazatelji turističke sezone jer se naznake optimizma bilježe samo u kompanijama koje su ulagale u povećanje kvalitete usluge – komentirao je direktor HUT-a Veljko Ostojić nalaze Turističkog impulsa na njegovu jučerašnjem predstavljanju. Izrazivši veliku suzdržanost oko prognoze konačnog rezultata sezone, Ostojić je sezonu ocijenio posve netipičnom a državu pozvao da pomogne turizmu smanjenjem stope PDV-a i daljnjim poreznim rasterećenjem plaća.

Rezultati HUT-ove ankete među 15 vodećih hotelsko-turističkih kompanija u zemlji provedene u lipnju ove godine o tržišnim izgledima su da 43 posto tvrtki procjenjuje da će u ovogodišnjoj turističkoj sezoni uprihoditi više nego prošle godine, 52 posto očekuje podjednaki učinak kao i u 2018., dok je pet posto uvjereno u lošiji prihod ove nego prošle godine. Nijedna od anketiranih kompanija nije izrazila očekivanje bolje popunjenosti ove u odnosu na prošlu sezonu.

Kada su u pitanju kampovi, anketa je pokazala da svega osam posto kampova računa na bolji, 52 posto na isti a 40 posto na slabiji prihod u 2019., u odnosu na 2018..

Navodeći kako je među anketiranim hotelima i kampovima iskazan raspon postotaka manjeg volumena rezervacija od jedan do čak 20 posto, HUT napominje kako se najčešći broj odgovora kreće se u rasponu od tri do sedam posto manjeg volumena rezervacija.

U HUT-u su izašli i s rezultatima poslovanja poduzetnika u smještaju i u ugostiteljstvu za prošlu godinu, prema kojima tvrtke i obrti u tom sektoru bilježe rast i po prihodima (15,8 posto u odnosu na 2017.), i po EBITDA (17 posto) i po dobiti, koja im je lani bila za 16,2 posto veća nego u pretprošloj godini.

Izdvajamo