NESLAVNI REKORDER

OVO JE NAČELNIK OPĆINE S NAJGORIM OCJENAMA DRŽAVNE REVIZIJE U HRVATSKOJ Digao si je plaću, nađeni su sumnjivi putni nalozi, utajen je porez...

Facebook

Siniša Pavlović

 

Državna revizija pročešljala je prošle godine rad jedinica lokalne samouprave, a samo su dvije općine za 2017. dobile nepovoljno mišljenje - Kloštar Podravski i Peteranec.

Posebno je zanimljiva općina Kloštar Podravski u Koprivničko-križevačkoj županiji, koja sa svoja četiri naselja broji samo 3300 stanovnika, a na čijem je čelu HDZ-ov načelnik Siniša Pavlović, po zanimanju vozač motornog vozila, koji je u imovinskoj kartici prijavio mjesečnu plaću od 12.500 kuna neto.

Ta je općina rekorder jer su u apsolutno svim područjima revizije pronađene nepravilnosti. Zbog svega toga, nalaz je poslan DORH-u, što je standardna procedura.

Šest zaposlenih

Općinski je načelnik Pavlović, primjerice, sebi isplaćivao veću plaću nego što mu to po zakonu pripada, i to od 2015. Naime, načelnik je odlučio ignorirati Vladinu Odluku o visini osnovice za obračun plaće državnih dužnosnika iz prosinca 2014., prema kojoj osnovica iznosi 3890 kuna bruto, i nastavio je sebi obračunavati plaću prema prijašnjoj osnovici od 4221 kunu te si je na taj način isplaćivao mjesečno 988 kuna više bruto. Općina ima šest stalno zaposlenih ljudi s načelnikom i zamjenikom načelnika, a godišnje na plaće troši 641.028 kuna bruto. Proračun im je u 2017. iznosio 6,2 milijuna kuna, od čega 2,7 milijuna dobivaju kao pomoć od države i iz EU fondova. Sada načelniku Državna revizija nalaže da vrati ukupan iznos više obračunate plaće u općinski proračun.

Državna revizija našla je nepravilnosti i pri trošenju za reprezentaciju, jer dio računa ne sadrži podatke o razlozima ugošćavanja i korisnicima. Ne vode ni uredno knjige za službena putovanja. Za 2017. tako su rashodi na toj stavci iznosili 35.845 kuna, što se najvećim dijelom odnosi na naknade za korištenje privatnog automobila u službene svrhe, a rashodi, zaključuje revizija, nisu evidentirani na temelju vjerodostojne dokumentacije. Naime, od siječnja do listopada 2017. naknade su se isplaćivale u gotovini putem blagajne, a nakon toga bezgotovinski. Putni nalozi ne sadrže detalje o tome kad se kretalo na put, kao ni vrijeme trajanja putovanja, podatke o prijevoznom sredstvu, vrijeme povratka s puta, likvidaciju obračuna te izvješće s puta. Pojedini putni nalozi, pak, sadrže samo općenite podatke o tome je li se poslovni sastanak održao, a ne sadrže dokumentaciju koja bi potvrdila opravdanost putovanja.

Za većinu putnih naloga obračunate su naknade u paušalnim iznosima bez navođenja prijeđenih kilometara, a putni nalozi nisu ispostavljeni prije službenog puta, nego naknadno, na temelju podataka o obavljenim isplatama. Na jednom je putnom nalogu navedeno više odredišta u jednom danu kako bi se opravdala isplata te je u knjigu službenih putovanja upisano 27 putnih naloga, a ispostavljeno ih je 20.

Nepravilnosti su pronađene i u vođenju blagajne, jer nije iskazano početno i završno stanje novca koje je iskazano u bilanci. Izvještaji su sastavljeni na dane kad je u blagajni ostvaren promet i vođeni su ručno. Ne sadrže podatke o uplatiteljima i primateljima gotovine, niti o početnom stanju i stanju pri zaključenju izvještaja. Dokumente nije potpisala osoba zadužena za kontrolu, a u pojedinim slučajevima podaci o datumu i iznosu uplata i isplata razlikuju se od podataka na ispostavljenim uplatnicama i isplatnicama.

Kaos u knjigama

Ručno sastavljeni izvještaji naknadno su preneseni u računalo, gdje je dodano 49 isplata na temelju računa za gorivo iz lipnja, srpnja i kolovoza 2017. u iznosu od 15.814 kuna, koji pak nisu evidentirani u izvještajima. Računi nisu ovjereni, nema podataka o osobama koje su nabavljale gorivo niti o namjeni goriva, a budući da je Općina vozila i druge uređaje još 2016. prenijela svom komunalnom društvu, potrebe za nabavom goriva nije ni bilo i u glavnoj knjizi nisu evidentirani rashodi za gorivo. Isplatnice na temelju tih računa nisu ispostavljene pa su te isplate u izvještaju navedene na temelju nevjerodostojne dokumentacije. Također, tijekom 2017. podignuta je gotovina sa žiro računa u iznosu 76.000 kuna, iako je u blagajni bilo gotovine.

Potpuni kaos vlada i u poslovnim knjigama, pa tako u glavnoj knjizi krajem 2017. nisu provedena zaključna knjiženja, niti je utvrđen rezultat poslovanja. Evidentiranje nekih prihoda i rashoda, pak, obavljeno je u iznosima različitim od podataka iz dokumentacije, a pojedini rashodi više su evidentirani za 621.371 kuna, jer su ulazni računi evidentirani dvostruko, među ostalim i za ulaganje u gradnju dječjeg vrtića u iznosu 307.546 kuna kojih u 2017. - nije ni bilo.

Zvuči potpuno suludo, ali Općina je utajila i porez. Naime, u 2017. isplatila je gotovo 56.000 kuna naknada vijećnicima i zamjeniku načelnika koji je do izbora bio volonter, ali nisu ih isplaćivali u bruto iznosu, pa tako državi nisu plaćali poreze i doprinose.

Muljali su i s radovima, pa je tako komunalno društvo ispostavilo Općini nekoliko računa u ukupnom iznosu 69.406 kuna, uz koje su priložene preslike istog računa za radove koji su već u ranijem razdoblju obavljeni i već obračunati.

Točke nalaza

Načelnik Pavlović nevoljko je komentirao nalaz i poručio da je sve laž, iako su službeno prihvaćene sve točke nalaza.

- Tu ima jako puno laži. Revizija je bila poslana ciljano u samo četiri općine. Moja je općina jedna od boljih u Hrvatskoj po povlačenju sredstava iz EU. Repova ima definitivno, ali od 2016., što ja sada popravljam - kaže načelnik, no zapravo ne govori istinu jer je revizija obuhvatila čak 60 općina.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo