ONLINE TRŽNICA

Plac seli na internetske oglasnike: ponuda hrane u godinu se dana udvostručila

Martin Čerkez
 CROPIX

Domaći češnjak, jabuke, grah, maslinovo ulje, limuni, med, lješnjaci i mnogi drugi proizvodi malih proizvođača i OPG-ova više nisu namirnice koje se isključivo prodaju na štandovima na tržnicama i specijaliziranim sajmovima.

Domaći proizvođači uvelike koriste internetsku prodaju kako bi što većem djelu zainteresiranih kupaca predstavili svoj proizvod. I većinom se oslanjaju na oglasnike. Na naslovnici Njuškala se tako prije nekoliko dana pojavila kategorija “Hrana i piće” na kojoj se oglašava stotine proizvođača, a za tim trendom ne zaostaju ni drugi oglasnici.

- Na Njuškalu su oglasi hrane i pića bili dostupni od samih početaka unutar potkategorije “Hrana i piće” u kategoriji “Ostalo”, međutim od nedavno su izdvojeni su u zasebnu kategoriju “Hrana i piće”, kako bi oglašivači mogli što kvalitetnije smjestiti oglas svog proizvoda, a potencijali kupci brže pronaći željeni proizvod - kažu iz Njuškala, ali i navode kako je sve veća potražnja za ovakvim oglasima.

Direktan kontakt

- Kada usporedimo posjećenost kategorije Hrane i piće u siječnju 2018. godine s posjećenošću oglasa hrane i pića u istom periodu prošle godine (siječanj, 2017.), zamjetan je rast od oko 30 posto, a broj pregledanih stranica unutar kategorije, također u odnosu na isti period u prošloj godini, gotovo je dvostruko veći - dodaju iz Njuškala.

Veću potražnju za direktnu kupovinu hrane od proizvođača osjetili su i sami proizvođači kojima je takav način oglašavanja i prodaje upravo i najveći nositelj zarade.

Potražnja raste

- Internetska prodaja, uključujući prodaju preko oglasnika, iznosi između 80 i 90 posto naše cjelokupne prodaje. Od 2013., kada smo registrirali OPG, počeli smo s internetskom prodajom, kao i oglašavanjem na raznim oglasnicima, a situacija na tržištu od tada se dosta promijenila. Kada smo počinjali organska hrana je potrošačima bila gotovo nedostupna i tržište je bilo neistraženo.

Danas ima mnogo više potražnje za zdravom, organski uzgojenom hranom, koja svakim danom raste - govori nam Martin Čerkez iz OPG-a Čerkez u Ježdovcu u okolici Zagreba. Martin proizvodi ekološki uzgojen češnjak i govori nam kako prodaja ekoloških proizvoda na tržnicama ne prolazi jer je njihova cijena nešto veća.

- Prodajemo na specijaliziranim sajmovima organske hrane jer tamo ljudi dolaze upravo zbog tih proizvoda. No, internet je platforma sadašnjosti i budućnosti i to je kanal preko kojih kupci najlakše dolaze do nas, a proizvode dostavljamo ili šaljemo - objašnjava nam Čerkez.

Jednako iskustvo imaju i proizvođači meda koji svoje proizvode oglašavaju preko oglasnika.

- Sve više koristimo internet oglašavanje i prodaju. I dalje prodajemo na tržnicama i sajmovima, no preko interneta je sve mnogo brže i jednostavnije i velik broj ljudi koristi tu platformu kako bi kupili proizvode direktno od proizvođača - govore nam iz OPG-a Ivan Gospočić.

Iako su svjesni da je kupcima mnogo jednostavnije kupovati voće i povrće u lokalnoj trgovini ili supermarketima, u OPG-u Mato Jović u Župi dubrovačkoj bilježe sve veću potražnju za svojim limunima iz ekološkog uzgoja.

Brza dostava

- Ljudi danas žele znati što kupuju, a mi za svoje limune imamo certifikat i stojimo iza onog što prodajemo. Sve je više ljudi zainteresirano za kupovinu kvalitetne hrane, a oglasnici nam omogućavaju da kupci lakše dođu do nas. Svoje lim une šaljemo diljem cijele Hrvatske - kažu iz OPG-a Mato Jović.

Prodajom preko oglasnika zadovoljni su i proizvođači i kupci. Naši sugovornici navode kako imaju veliku bazu stalnih kupaca, ali kako im se konstantno javljaju i novi zainteresirani kupci kojima je narudžba preko interneta vrlo jednostavna. Samo jednim pozivom ili mailom naruče ono što žele, a za samo nekoliko dana na njihovom kućnom pragu nalaze se mandarine iz Neretve, maslinovo ulje iz Istre ili limun iz okolice Dubrovnika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 19:19