NOVA STRATEGIJA

Plenković: O cijenama sad treba dobro razmisliti. Moramo biti svjesni što rade Italija i Njemačka

Premijer naglašava važnost razumnih cijena kako bi Hrvatska ostala konkurentna drugim zemljama

Andrej Plenković

 Damjan Tadic/Cropix
Premijer naglašava važnost razumnih cijena kako bi Hrvatska ostala konkurentna drugim zemljama

U hrvatskom turizmu ove su godine ostvareni sjajni rezultati u predsezoni i posezoni, ali cijeli sektor mora biti svjestan važnosti cjenovne politike, da cijene budu razumne i prihvatljive te da potiču turiste doći u Hrvatsku, poručio je premijer Andrej Plenković s Dana hrvatskog turizma u Dubrovniku.

Premijer je to istaknuo na sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma, koja se ove godine održava treći put u sklopu Dana hrvatskog turizma (DHT), pri čemu je i zahvalio svima u sektoru i članovima Vijeća (ministrima i drugima). Naglasio je kako su DHT trenutak da se pošalju važne poruke "od naučenih lekcija turističke sezone ove godine, do priprema za iduću sezonu”.

"Do sada ove godine dosegnute su brojke u turizmu koje se već u pravilnim intervalima ponavljaju, a to je da je do sada došlo 21 milijun turista i ostvareno oko 109 milijuna noćenja. Do kraja godine će to biti više od 21 milijun turista i skoro 110 milijuna noćenja. Podaci za ovu godinu pokazali su i sjajne rezultate u predsezoni i sada u posezoni; i važno je razmisliti dobro o cjenovnoj politici”, rekao je premijer Plenković.

Cijena je prvi faktor odluke

Naglasio je da su turizam i s njime povezani sektori važni generatori rasta hrvatskog BDP-a koji će ove godine rasti 3,2 posto, a po projekcijama Vlade iduće godine za 2,7 posto, što je „praktično duplo više nego projekcije europodručja i EU”.

„Taj kontinuirani napor i Vlade RH i naravno svih u privatnom sektoru je da što prije hvatamo i lovimo korak s onim zemljama EU koje su ušle u EU prije nas, i da to bude realizirano kroz naš treći mandat”, dodao je premijer.

Vjeruje i da će se sve što se radi u hrvatskom turizmu u promociji u Europi i svijetu, donijeti i rezultate - i u priobalnom i kontinentalnom turizmu, u kojem su i investicije velike.

Plenković je naglasio kako mu je drago što se DHT održava u Dubrovniku, „perjanici hrvatskog, jadranskog pa i mediteranskog turizma".

Turisti se sada, dodao je, najviše odlučuju za putovanje i odmor na temelju cijena; i sektor mora biti svjestan kako naša velika emitivna tržišta, npr. Italija, gdje je bio neki dan, godinama provodi kampanju prema svojim građanima da ljetuju u Italiji. Slično sada radi i Njemačka, i ako nemamo velikih stopa rasta iz tih zemalja, znak je da imaju manje novca koje onda troše tamo gdje su cijene malo niže, ocijenio je.

Glavina: Ako ne korigiramo cijene, rekord u 2026. je upitan

„Taj kontekst treba jako dobro ‘ugraditi‘ u našu cjenovnu politiku i to je ključ, jer sve drugo Hrvatska zapravo ima, i prometne i druge prednosti”, poručio je premijer.

Na Vijeću su razgovarali, otkrio je, o svim temama, poput zakona o gradnji koji je danas ‘otišao‘ u prvo čitanje u Sabor, o zakonu o prostornom uređenju koji je jako važan i okupira ljude u turizmu, posebice ulagače, kao i o pomorskom dobru, zakonu o strancima, rezultatima ove godine, održivom turizmu i drugome.

Na toj je sjednici bila i nova glavna tajnica Svjetske turističke organizacije-UN Tourism Shaikha Nasser Al Nowais, s kojom je razgovarao i o otvaranju Centra za razvoj održivog turizma u Zagrebu, u suradnji s tom organizacijom.

Za održivi turizam premijer je rekao kako on vodi računa i o okolišu i o ljudima, da nije velika gužva, da je dobra prometna povezanost, da se i stanovnici i turisti dobro osjećaju te da sve to ima i ekonomsku korist.

Nakon sjednice Vijeća, ministar turizma i sporta Tonči Glavina izjavio je kako je Hrvatska ta koja ne samo da prati nego i stvara trendove, a za sektor je najvažnije da shvate kako se trendovi značajno mijenjaju i da svi moraju voditi računa o konkurentnosti cijena.

„To znači ako planirate zadržati cijene kao ove godine, morate ulagati u imovinu, ljude i uslugu, ili treba napraviti korekciju cijena. Ako to ne napravimo, nisam siguran da 2026. možemo ponoviti ovogodišnje rekordne rezultate”, upozorio je Glavina.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić izjavio je nakon Vijeća da se „svi trebamo uhvatiti posla i sinergijom dati sve od sebe u pripremi iduće godine; da uložimo još više u promociju i pokušamo ponoviti i iduće godine rezultate ove”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2025 23:31