EUROZASTUPNICA

PRIRUČNIK ZA EU FONDOVE Maletić uredila vodič: Kako u sedam godina doći do 10,7 mlrd. eura

Split, 180315.U hotelu Atrium odrzan je skup u organizaciji HDZ-a pod nazivom Razvoj poduzetnistva i obrta 2015 - 2020. Na fotografiji: Ivana Maletic i Hrvoje Marusic.Foto: Ante Cizmic / CROPIX
 Ante Cizmic / CROPIX

Prije prijave na natječaj potrebno je ispravno ocijeniti svoje mogućnosti, provjeriti udovaljava li projekt propisanim kriterijima, procijeniti vrijeme potrebno za pripremu dokumenata, ne treba precjenjivati vlastite kapacitete, a projekt kojim se želi konkurirati na natječajima za dobivanje novca iz EU fondova potrebno je početi pripremati prije nego što se natječaj objavi, već kada se on najavi, jer više šanse za uspjeh imaju oni koji su ranije predali kvalitetno pripremljenu dokumentaciju.

Ovo su tek neki od važnih savjeta sadržani u knjizi “EU projekti od ideje do realizacije” grupe autora, među kojima je i urednica knjige Ivana Maletić, hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu.

Knjiga koju će, među ostalima, na tržište plasirati i Jutarnji list kao medijski pokrovitelj napisana je u formi detaljnog priručnika za uspješno snalaženje u zahtjevnoj proceduri osmišljavanja, pripremanja i prijavljivanja projekata koji se od 2014. do kraja 2020. godine mogu financirati novcem iz fondova Europske unije. Hrvatski javni i privatni sektor ima mogućnost u tom razdoblju dobiti 10,7 milijardi eura za projekte kojima se postižu neki od Unijinih prioritetnih ciljeva u idućih sedam godina, a to su zapošljavanje, inovacije, obnovljivi izvori energija, obrazovanje i smanjenje siromaštva.

Pogreške i marketing

Uz to što na 476 stranica donosi detaljan popis mikropodručja i iznose novca koje je Unija namijenila projektima iz tih područja, priručnik sadrži i niz praktičnih savjeta koji pomažu u razumijevanju funkcioniranja cijelog procesa, a čije nerazumijevanje, pogrešno tumačenje i krivo shvaćanje često znaju dovesti do utroška novca i vremena, ali ne do uspjeha u dobivanju novca. Autori knjige tako naglašavaju da kada se za neki projekt traži marketinška strategija, taj pojam obuhvaća puno širi sadržaj od plana promocije i oglašavanja.

“Marketinška strategija temelji se na poslovnim ciljevima i predstavlja plan koji će tvrtki omogućiti usmjeravanje aktivnosti na ostvarivanje tih ciljeva ulaganjem”, savjetuju autori i konkretno navode da se u marketinškoj strategiji mora analizirati kupce, tržište i konkurenciju, napraviti analizu snaga i slabosti te prilika i prijetnji projektu. Kako bi potencijalni korisnici sredstava iz EU fondova bili uspješniji u povlačenju novca koji im je na raspolaganju, autori popisuju i ključne greške u pripremanju projekata koje su se do sada iskristalizirale kao najčešće.

EU administracija vrlo je osjetljiva na izvještaje o troškovima, a jedna od načešćih grešaka je neusklađenost troškova prikazanih u izvješću s popratnom dokumentacijom, primjerice, prikaz troškova za koje ne postoji popratna dokumentacija ili se iznosi prikazani u izvješću ne poklapaju s onima iz dostavljenih računa i platnih listi.

Grupa autora

Uz Ivanu Maletić, autori knjige su Kristina Kosor, Matilda Copić, Katarina Ivanković Knežević, Nada Zrinušić, Božana Bešlić, Saša Bukovac, Nataša Kulakowski, Mladenka Karačić, Marija Rajaković, Marija Tufekčić, Ivana Petričko i Sabina Valić.

BDP ispod 75% Unije

Hrvatska je podijeljena na dvije regije unutar kojih Unija procjenjuje razvijenost područja i financira manje razvijene kako bi se one ujednačile s razvijenim regijama Unije. Obje regije, Kontinentalna i Jadranska, spadaju u manje razvijene regije, čiji je BDP po stanovniku manji od 75 posto EU prosjeka. ( D.R.)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 17:10