SVAĐA

SRPSKI PRIJEVOZNICI BIJESNI NA NAŠE AUTOBUSERE: 'Hrvati nam kradu bogate turiste iz Kine i Koreje i šetaju ih po Kalemegdanu!'

Beograd,200315.
Pjesacke zone Beograda, Ulica Kneza Mihajla i drevna tvrdjava Kalemegdan pune su setaca i mladih studenata koji uzivaju uz zvukove akusticne gitare dok se suncaju i zabavljaju na zidinama. Na fotografiji: Kalemegdan.
Foto: Emica Elvedji / CROPIX
Emica Elvedji / CROPIX / Profimedia, Alamy

Kalemegdan i ilustracija autobusa

 

Srpski autobuseri, odnosno vlasnici turističkih agencija požalili su se ovih dana da im bogate turiste, posebno one iz Kine, Koreje i ostalih istočnih destinacija, “kradu” autobuseri iz susjednih zemalja, među kojima često bude i hrvatskih.

Točnije, portal www.novosti.rs donio je ovoga tjedna priču s alarmantnim naslovom “Srbija puna turista, ali kajmak skidaju komšije”, podebljan još i nadnaslovom “Hrvati šetaju Kineze po Kalemegdanu”.

Balkanske ture

Po Srbiji se tako ovih dana mogu vidjeti autobusi sjevernomakedonskih i bosanskih registracija koje zemljom prevoze strane, najčešće turske turiste koje su pokupili u Skoplju te poveli put tzv. balkanske ture, a prema riječima predsjednika Nacionalne asocijacije turističkih agencija YUTA Aleksandra Seničića, dosta veliki problem čine im i hrvatski autobusi koji u Beograd stižu prazni, jednako kao i vozila s austrijskim registracijama.

“Hrvatske agencije praznim autobusima stižu na aerodrom ‘Nikola Tesla’, dočekuju najčešće kineske goste i voze ih do naših turističkih atrakcija. Sve je u redu dok u propisanim rokovima napuštaju zemlju, mo mi svakodnevno svjedočimo situacijama gdje pojedina vozila, posebno ona iz Austrije, dolaze prazna, preuzimaju turiste s riječnih kruzera, voze ih Srbijom, opet ih vraćaju na kruzere te napuštaju zemlju, a to svakako nije u skladu s propisima”, rekao je Senečić.

Kako je pojasnio, međunarodna pravila dopuštaju da autobuseri stignu do Srbije, preuzmu goste te ih potom odvoze iz zemlje, no ne i da uslugu turističke vožnje cijelo vrijeme pružaju unutar njihova teritorija, što je posao koji bi trebao pripasti domaćim prijevoznicima.

“A mi svakodnevno svjedočimo da se to, propisima usprkos, ipak događa. Ne znamo zašto je to tako, no apeliramo na naše vlasti i policiju da uvedu reda jer ovakvi slučajevi propisuju kazne”, požalio se Seničić Jutarnjem.

Među ostalim, članak objavljen na portalu ilustriran je i fotografijom jednog hrvatskog autobusa, snimljenog negdje u Beogradu, u vlasništvu kompanije Darko Tours iz Desinića.

Hrvatska priča

Njezin direktor Dario Štih za Jutarnji je list odmah pojasnio kako funkcionira cijela priča i zašto ništa nije sporno u njihovoj aktivnosti po Srbiji.

“Točno je, mi doista odlazimo i na beogradski aerodrom na kojem preuzimamo goste koji su stigli preko turističkih agencija, u sklopu turističkih tura. Naime, otkako je Hrvatska postala članica Europske Unije, zakon propisuje da domaći autobuseri i dalje smiju preuzimati strane goste u zemljama koje nisu članice, no uvjet je da te zemlje potom moraju napustiti u roku od 24 sata od ulaska i vratiti se u Hrvatsku. To i činimo: dolazimo praznim autobusima, na primjer, na aerodrom ‘Nikola Tesla’, preuzimamo goste, potom ih odvozimo na malu city tour gradom te u propisanim rokovima prelazimo granicu prema Hrvatskoj”, pojasnio je Štih i dodao da takva vrsta usluge čini možda pet posto ukupnog autobuserskog posla.

Osim toga, napomenuo je da razumije prigovore susjeda s obzirom na to da dolaskom autobusera iz regije zapravo ostaju bez dijela posla, no razlog zašto je to tako uglavnom vidi u boljoj opremljenosti hrvatskih autobusa.

“Puno smo ulagali u naš vozni park, kupovali nova vozila, imamo vozače koji govore strane jezike, a sve to iznimno je bitno ako želite prevoziti turiste. Ljudi su to jednostavno počeli prepoznavati, često žele hrvatsku uslugu i mislim da je to uvjet opstanka na tržištu”, pojašnjava Štih za Jutarnji.

Broj stranih turista raste

Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain pojasnio je da u cijeloj priči, usprkos prigovorima iz Srbije, nema baš ništa nelegalno, kao što, uostalom, nema ni u pojavi stranih autobusa po Hrvatskoj koje je moguće vidjeti kako prevoze putnike.

“Bitno je naglasiti činjenicu da se gosti ukrcavaju u prazne autobuse i prevoze gradom, ali im se ne pruža usluga turističkog vodiča jer, prema propisima, to mogu činiti samo vodiči s posebnim licencama za pojedine destinacije, odnosno dijelove destinacija. Na isti način strane se turisti preuzima i u Sarajevu, gdje ih dočekuje voditelj putovanja, potom ih se vozi na kraći obilazak grada ako je to bilo u programu puta te se nastavlja prema Hrvatskoj”, potvrdio je Fain.

Inače, broj stranih turista u Srbiji doista raste pa je tako, prema posljednjim podacima, u prvih osam mjeseci u zemlju stiglo 2,5 milijuna turista, što je rast od 5,6 posto u odnosu na godinu prije, a ostvarili su 7 milijuna noćenja, što je rast od 5,2 posto.

Najveći udio stranih gostiju pritom čine posjetitelji iz Turske.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo