SKORO 300 POGINULIH

Stručnjak za zrakoplovne nesreće o tragediji u Indiji: ‘Tri su moguća razloga zašto je avion pao‘

‘Tek kad se ‘fly data recorder‘ i ‘cockpit voice recorder‘ izvade i analiziraju, onda će se vidjeti što se s avionom događalo‘

Ostaci zrakoplova

 Handout/Afp
‘Tek kad se ‘fly data recorder‘ i ‘cockpit voice recorder‘ izvade i analiziraju, onda će se vidjeti što se s avionom događalo‘

Stručnjak za zrakoplovne nesreće, Josip Milošević, govorio je za Dnevnik Nove TV o mogućim uzrocima avionske nesreće u Indiji u kojoj je poginulo više od 290 ljudi.

"Radi se o jednom od najmodernijih zrakoplova tvrtke Boeing, koji je prvi put u avioindustriji. Znači, ima trup koji je napravljen od kombinacije plastike i ugljičnih vlakana. Krila su mu od toga isto napravljena, tako da je strukturalna čvrstoća dosta velika. Puno je čvršći od klasičnog metalnog koncepta trupa."

Rekao je da se radi o mladom avionu, u najboljim godinama što se tiče samih operacija.

"Kod aviona vam je bitno da se održava po programu održavanja. Svi dijelovi moraju biti u resursu i ne može se pustiti na let ako nije u resursu", rekao je.

Objasnio je i potencijalni razlog pada zrakoplova.

"Jedina stvar koja meni sada pada napamet da se dogodio takozvani ‘bird strike‘, da je uletjelo brdo ptica na samom zatrčavanju prije polijetanja i motori nisu jednostavno mogli proizvesti dovoljno potiska za ‘take off‘, za polijetanje", rekao je Milošević.

Rekao je i što je još moglo dovesti do takve nesreće.

"Druge stvari su kvar, nekakav veliki kvar elektronike, upravljanja motorima zapravo. Treća stvar bi bila sabotaža da se nešto namjerno pokvari, četvrta stvar bi bila nekompetentnost posade. Kad se pojavi neki kvar, onda ljudima treba više vremena nego kompjuterima da se odrade neke stvari."

Komentirao je i potencijalno pooštravanje mjera sigurnosti i provjera, o kojem će se pričati nakon što se izvadi crna kutija.

"Tek kad se fly data recorder i cockpit voice recorder izvade van i analiziraju, onda će se zapravo vidjeti što se s avionom događalo. Piloti su navodno samo uspjeli dojaviti "Mayday, Mayday". Shvatili su da nisu ostvarili dovoljan potisak i mogli su samo to javiti i ništa drugo", rekao je Milošević.

Dodao je i da je crna kutija zabilježila sve podatke o radu motora, što će se kasnije analizirati.

"Pad je bio s vrlo male visine i nije izvjesno da je crna kutija uništena", rekao je Milošević za Dnevnik.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 00:37