JURIĆ KAĆUNIĆ KOD ŠPRAJCA

Top radio na 101 MHz kreće s emitiranjem, voditelji su bivše zvijezde Antene. Vlasnik progovorio o kontroverzama

Gost u emisiji RTL Direkt bio je Ivan Jurić Kaćunić, vlasnik Top Radija koji u srijedu ujutro kreće s emitiranjem na 101 MHz
Ivan Jurić Kaćunić
 Bruno Konjevic/Cropix

Ivan Jurić Kaćunić, službeno vlasnik Radio Dalmacije, Radio Entera i TOP radija koji se sutra počinje emitirati na frekvenciji bivšeg Radija 101 večeras je bio gost emisije RTL Direkt koju je vodio Zoran Šprajc.

Široj javnosti niste poznati, suzdržavali ste se od javnih istupa medija, zašto ste sad odlučili progovoriti? - pitao je Šprajc svojeg gosta na početku.

- Osobno mislim da je idealna prilika da evo baš u vašoj emisiji pred vašim gledateljima najavim, za nas je večeras jedna uzbudljiva večer, pripremamo se za sutrašnji početak emitiranja TOP radija i s obzirom na sve okolnosti koje su se pojavile, osobno smatram da imam prigodu reći ono što smatram da je najvažnije, a to je da su sadržaji iz priloga dosta neutemeljeni (gost se referirao na prilog o dodjeli koncesije Top radiju emitiran prije njegovog gostovanja, op.a.). U tom kontekstu nemam osnova za sumnjati da je sve ono što radim i dalje u skladu s hrvatskim propisima, a s druge strane da ćemo tržištu ponuditi jedan vrhunski radijski proizvod, rekao je Jurić Kaćunić za RTL Direkt.

Gospodin Tedeschi javno kaže da ste vlasnik žigova većine ostalih radijskih postaja, što dakle ukazuje da ste vi s njima u nekom vlasničkom odnosu. U nekoj kombinaciji da zajednički, kako kaže, djelujete - to se čini kao dosta jak argument, napomenuo je potom Šprajc.

- Mi moramo biti svjesni činjenice da postoje propisi koji jasno definiraju što je pozicija nekoga tko je nositelj žiga. Biti nositelj žiga ne znači biti vlasnik trgovačkog društva.

Na napomenu voditelja emisije da je Tedeschi kazao da je to isto kao da je Podravka vlasnik žiga njegove Atlantic grupe, Jurić Kaćunić je odvratio:

- Ja bih rado bio vlasnik žiga Podravke, a da ga nije Podravka zaštitila. Prema tome, sloboda poduzetničkog djelovanja je da zaštitite ili da imate aktivnosti koje podrazumijevaju da štitite određeni broj žigova, određenih interesa itd. Poznato je da sam ja zaštitio veći broj žigova - ne samo ovih radijskih postaja koje su spomenute - jer to vidim kao neku svoju buduću investiciju. Nositelj sam i žiga Kiss FM za područje RH, to je jedan ozbiljni njemački radijski pogon i moram reći da nažalost nisam ni u upravi ni u nadzornom odboru.

Ali vi ste vlasnik njihovog imena? - upitao je voditelj.

- Vlasnik sam žiga, primjerice tog Kiss FM-a na području RH. Ono što je važno reći, da bi se ostvarile indicije, odnosno da bi postojala nekakva situacija da sam ja koristio žig da bih na bilo koji način upravljao bilo kojom radijskom postajom koja se spomenula, ja moram reći da bi morala postojati i neka ekonomska korist od toga. Mora neka pravna formulacija biti na temelju koje bi se taj ekonomska korist koristila. Ja samo mogu reći da takvih situacija nije bilo. Ne upravljam na bilo koji način s bilo kime, a s druge strane postavlja se pitanje da li neke radijske postaje imaju ikakve koristi od mene otkupiti neki žig.

Upitan da li bi prodao te žigove, poručio je:

- Da postoji mogućnost, drage volje. I u tom kontekstu postavlja se pitanje da li te radio postaje uopće žele kupiti od mene takav žig.

Gospodin Tedeschi podnio je tužbu Upravnom sudu. On je izgubio na tom natječaju, s argumentacijom da je vaša ponuda bila nepotpuna, da ste u ponudi stavili prostor i adresu koja zapravo ne bi smjela biti u toj ponudi i da su se zbog toga u drugom krugu dva člana Vijeća suzdržala od glasovanja da vam se odobri emitiranje, napomenuo je potom Šprajc.

- Ja bih se suzdržao bilo kojeg komentara onih tijela koja su neovisna. Bila to Agencija za elektroničke medije, bio to Upravni sud, ili bio netko treći. Ono što mogu reći jest da je ponuda Top radija definitivno bila kompletna - u smislu vjerodostojna, istinita itd.

Upitan što je on imao bolje u ponudi od recimo Tedeschija ili Čermaka, Jurić Kaćunić je odgovorio:

- Sigurno moram naglasiti da je vrlo važno za radijsku industriju hrvatsku da se ozbiljni hrvatski gospodarstvenici uključuju u rad radijske industrije. To znači da radijska industrija ima neki svoj prosperitet. U onom što sam ja vidio da je prosperitet radijske industrije i što sam ponudio kroz projekt TOP Radija je upravo povezanost radijske industrije kao sastavnog dijela kreativne industrije da se na bazi kreativnih industrija kao jednog gospodarstva može razvijati ono što je zagrebački kulturni identitet.

I to je prvi temelj onoga što nosi TOP radio. Drugo što ima je snažan informativni program i treći temelj je definitivno razvojna politika u smislu novih inovacija u tehnoloških dostignuća i činjenica da taj TOP radio sa sobom u nekoj skoroj perspektivi donijeti između ostalog nešto što je prvi visual radio u Hrvatskoj itd., rekao je.

Novi radio s emitiranjem bi, kako je najavljeno, trebao početi u srijedu u 7 ujutro, a Jurić Kaćunić je kod Šprajca rekao da će među voditeljima na frekvenciji 101 biti Barbara Kolar, Tamara Loos i Filip Riđički. Kolar i Loos su svojedobno bile zaštitna lica Antene Zagreb, dok je Riđički nedavno vodio program na Gold FM-u.

- To su slobodni ljudi, freelanceri s kojima smo razgovarali. Oni su slobodno donosili odluke. Moramo uzeti u obzir da se radi o frekvenciji 101 i da je to treća po snazi i utjecaju jer postoje još dvije nacionalne radijske postaje. Postoje takvi ljudi koji su mahom iskusni profesionalci i imaju neki nekakvi svoj posebni interes, rekao je Jurić Kaćunić.

Šprajc ga je pitao i hoće li TOP radio biti još jedan u nizu formatiranih radija koji puštaju 200 istih pjesama i kratke vijesti.

- Naravno da se o radiju govori na jedan pojednostavljeni način. Formatiranje radija je jedan zahtjevan i složen proces koji između ostaloga znači i istraživanje tržišta i onda po rezultatima toga tržišta treba postaviti neki format. Ono što želim reći je da će Top Radio biti potpuno jedna nova verzija radijskog programa, radijske industrije, rekao je Jurić Kaćunić koji procjenjuje da će u prvoj godini poslovanja ostvariti 8 milijuna kuna prihoda.

Šprajc ga je zatim pitao o njegovu odnosu s Miroslavom Kutlom. Jurić Kaćunić opovrgava da je bio Kutlin izvršni direktor za radijski biznis.

- Vrlo je interesantno kada se god ostvari neki poslovni uspjeh ili neki poslovni rezultat uvijek se nekog pojedinca stavlja u neki kontekst da iza njega netko stoji. Ja vam mogu reći da iza mene stoji 21 godina rada i nitko drugi. Bez imena i prezimena, izjavio je, a na pitanje gdje se s Kutlom razišao odgovara: - U cijeloj priči se postavlja jedna teza o nekakvom nedefiniranom vlasničkom odnosu. Vrlo jasno i decidirano mogu reći, povijesno nasljeđe koje je pripadalo gospodinu je zaključeno i u tom kontekstu on je svoja prava konzumirao, a ja osobno nikoga nisam napustio, promijenio stranu ili nešto drugo. To su jedne ovako dosta feature priče. Ponavljam još jedan put, ako postoji osnova tu osnovu se može predstavljati na sudu, ustvrdio je.

Pojasnio je i svoj odnos s braćom Pripuz.

- Ja vam samo mogu reći ono što sam vam već rekao, iza mene stoji 21 godina poduzetničkog rada. Nisam ovisan o nikome i nikome ništa ne dugujem u bilo kojem smislu utjecajnom, političkom, financijskom ili bilo kojem drugom i to je notorna činjenica. Sve ostalo su teze koje su se nametnule... Vrlo decidirano nemam prema nikome nikakvih financijskih ili drugih oblika materijalnih, imovinsko-pravnih ili drugih obveza prema nikome, pa ni prema gospodi koju ste spomenuli. Ali ne postoji u Zagrebu koji je u poslovnom segmentu nešto da nije radio ili susreo barem jednog od članova te familije. Dakle, ako postoji teret na nekom članu, ne znači da su i drugi članovi u istom teretu i ja nikad nisam osporio da ja poznajem tu obitelj, da smo imali određeni poslovni kontakt, ali ne u medijskom segmentu i ne s gospodom koja su spomenuta. To prvenstveno mislim na ljude koji su tu prozvani u prilogu, a to su Petar i Zoran Pripuz, izjavio je Jurić Kaćunić.

Tedeschi: 'Riječl je o kontroli konkurenata'

Jedan od kandidata za dobivanje frekvencije Radija 101 bio je i vlasnik Atlantic grupe Emil Tedeschi koji je već vlasnik zagrebačkog Yammat FM-a.

- Smatramo da je riječ o zajedničkom djelovanju. Zajedničko djelovanje se dokazuje kroz zajedničke funkcije, a to su zajedničko računovodstvo, zajednička adresa, zajednički prodajni kanal, zajednička vlastita marketinška agencija za proizvodnju radio oglasa. Upravljanje žigovima, odnosno intelektualnim vlasništvom s jednog mjesta i zalaganje, od strane vlasnika koji bi trebali biti u tržišnoj utakmici konkurenti, vlastite imovine za korist vlasnika Top radija.

Atlantic Grupa je vlasnik Argete, Cedevite, Barcaffea, Donata, Smokija i tako dalje. Nezamislivo je da te žigove ima pod kontrolom i u vlasništvu naš konkurent - recimo Pepsi CO, Coca Cola, Unilever, Procter&Gamble, Podravka ili netko peti.

Tako da i u medijskom svijetu i u radijskom nakladništvu ako jedan radio nakladnik ima u vlasništvu žig svojih konkurenata to ništa drugo ne znači nego da je riječ o zajedničkom djelovanju, odnosno o kontroli svojih konkurenata.

Onda ne možemo govoriti o tome da ne postoji prikriveno vlasništvo ili zajedničko djelovanje između tih radijskih nakladnika. Tu je stvar eklatantna i mislim da tu ne postoji bilo kakvo logično poslovno obrazloženje, niti mislim da ga itko može dati, kazao je Tedeschi za RTL Direkt.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 14:47