METKOVIĆ - Premda je Vlada odustala od autoceste prema Dubrovniku, a u javnosti se naveliko priča i o napuštanju gradnje Pelješkog mosta, slika koja se ovih dana može vidjeti u Neretvanskom kanalu govori suprotno. Sa neretvanske strane u Komarnoj i pelješke u Brijesti nastavljeni su radovi započeti ljetos, još za mandata bivšeg premijera, Ive Sanadera.
Trenutačno se rade dva krajnja upornjaka te se ispituje podmorje, kako bi moglo uslijediti zabijanje dvanaest nosivih stupova mosta. Kriza i besparica tako još uvijek nisu stigli do gradilišta mosta, koji je hvaljen kao najveći i najskuplji infrastrukturni projekt stoljeća.
Za razliku od stopiranja projekata, poput autocesta, koji se financiraju isključivo iz državnog proračuna, radovi oko mosta su nastavljeni jer se financiraju iz proračuna Hrvatskih cesta, koje su u ovoj godini izdvojili stotinu milijuna kuna, pa bi ovakva dinamika izvođenja radova trenbala potrajati do kraja ove kalendarske godine.
Kako doznajemo, specijaliziranim bušilicama izrađuju se probne bušotine, da bi se precizno utvrdila dubina zabijanja čeličnih pilona te sastav tla. Riječ je o takozvanom dubokom temeljenju uz očuvanje zaštite okoliša i podmorja.
Osim optimizacije postupka postavljanja nosivih pilona, precizna mjerenja doprinijet će i novčanoj uštedi kod izgradnje mosta, u kojega će se, po riječima stručnjaka utrošiti više od 45 tisuća tona čelika ili dvadesetak kilometara čeličnih cijevi. Ove radove izvodi tvrtka „Croscao“ što je završna priprema za postavljanje tih čeličnih pilona, koji će se 70 metara ukopati u podmorje.
Investitor mosta, Hrvatske ceste s izvođačima radova Konstruktorom, Hidroelektrom i Viaduktom, podsjetimo, ugovorile su cijenu mosta od 1,95 milijarde kuna bez PDV-a, a financiranje gradnje predviđeno je iz cijene goriva, odnosno od 60 lipa po litri, koje vozači već plaćaju za gradnju i održavanje cesta.