SIŠČANI U STRAHU

Više ne vjeruju HŽ-u: I 4. 11. vlak je ostao bez kočnica!

 Neja Markičević/CROPIX

SISAK - Siščani već dugo ne vjeruju HŽ-u. Mnogi nakon najnovije nesreće vlaka razmišljaju o promjeni prijevoznog sredstva od Siska do Zagreba.

- Putujem vlakom jer je jeftiniji, jer sam navikla, jer radim blizu kolodvora. No, imam osjećaj da bi HŽ bio sretniji da nas putnika nema, da vlakovi ne voze, da ne moraju održavati pruge i lokomotive, a milijuni da redovno sjedaju na njihov račun. Već smo nekoliko puta javno pozvali čelnike HŽ-a da se provozaju s nama u špici, kod odlaska na posao ili povratka doma, da vide u kakvim se uvjetima vozimo, kolika je gužva, kako je vruće ljeti, a hladno zimi. Ozbiljno razmišljam da više ne putujem vlakom. Ne volim ruski rulet, a, na žalost, vožnja vlakom u Hrvatskoj upravo je to - kaže nam Siščanka Davorka R. koja, samo pukom srećom, nije bila u ponedjeljak u prvom vlaku, koji je imao nesreću u Zagrebu.

Mladi Siščanin, student Snadro S., veli kako su kvarovi kompozicija sve češći, te da ovo otkazivanje kočnica nije prvi slučaj u popsljednja tri mjeseca, koliko on redovito putuje vlakom u Zagreb.

- Prije mjesec i pol dana, 4. studenoga, vlaku koji je u 17.48 krenuo iz Zagreba prema Sisku, tijekom vožnje otklazale su kočnice. Srećom, izbjegnuta je tragedija, jer je strojovođa uočio kvar i uspio vlak nekako dovesti do stanice u Velikoj Gorici. Strah me i pomisliti što bi se dogodilo da je morao naglo zaustaviti vlak, da nije na vrijeme primijetio kvar na kočnicama - kaže Sandro.

Dodaje kako je mislio sam da će splitska tragedija opametiti čelnike HŽ-a, da će nakon stradavanja onolikog broja ljudi zbog ljudske progreške i neispravne tehnike, početi odgovornije obaljati svoj posao.

- No, mi putnici željeznicom, koji u prljavim, neispravnim i prastarim vlakovima svakodnevno putujemo od Siska do Zagreba i natrag, nagurani u vagone kao sardine, živi smo svjedoci da se nije promijenilo ništa. Novi su samo predsjednici uprava tvrtki u HŽ-u i njihovi menadžerski ugovori - kaže nam Sandro. Ipak se nada da će ova nesreća 'sisačkog vlaka' rezultirati oštrim rezovima i promjenama u HŽ-u, jer ovako dalje ne ide.

- Jako sam ogorčen i nezadovoljan odnosom HŽ-a prema Sisku, putnicima iz Siska i uopće stanjem sigurnosti u željezničkom prometu. Nesreća ‘sisačkog vlaka’ na zagrebačkom glavnom kolodvoru nije samo rezultat velike hladnoće, kvara ili ljudske pogreške, nego oslikava činjenicu da godinama nije ulagano u nove vlakove, da sigurnost putnika i kvaliteta usluge nisu primarna briga čelnih ljudi HŽ-a - prokomentirao je tešku nesreću ‘sisačkog vlaka’ u Zagrebu gradonačelnik Siska, Dinko Pintarić.

- Stalno slušam prigovore sugrađana o strašnim gužvama, neurednim i neudobnim vagonima, kašnjenju vlakova. Lani je uređena pruga prema Zagrebu, izgrađeni su novi kolodvori na svim usputnim stanicama, osim u Sisku. Sisak je vjerojatno jedino županijsko središte u državi u kojem glavni željeznički kolodvor nema otočnih perona, nego za ulazak u vlak trebaju pomoćne stepenice. Sisak je u poziciji da mora sam graditi na HŽ-ovu zemljištu pješački most iznad industrijsko-putničkog kolodvora u Capragu, jer HŽ ne želi sudjelovati u izgradnji toga objekta od presudne važnosti za sigurnost stotina ljudi koji vlakom putuju u Zagreb. Ova nesreća, na žalost, samo je podsjetnik na klimu koja već godinama vlada u HŽ-u, klimu nebrige i neosjetljivosti za potrebe putnika - kaže Pintarić.

Nakon kvara i incidenta na putovanju 4. studenoga, Sandro i pedesetak nezadovoljnih putnika planirali su tužiti HŽ i tražili su javnu ispirku. Ispriku su dobili, a samo mjesec i pol dana kasnije, dogodila se nova tragedija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 19:41