STRUČNJACI O TRAGEDIJI

‘Zaboravite klinove, ta rampa nije smjela pasti! Imamo i još jedno pitanje, to je ključno za cijeli slučaj‘

U Jadroliniji su nam rekli da je brod bio na remontu krajem prošle godine te da ga je certificirao Hrvatski registar brodova

Policijski očevid u Malom Lošinju

 Sandro Puncet/Cropix
U Jadroliniji su nam rekli da je brod bio na remontu krajem prošle godine te da ga je certificirao Hrvatski registar brodova

U razgovoru s nekoliko stručnjaka za strojarstvo i sigurnost plovidbe te pomorcima koji su plovili ili plove na trajektima doznali smo da klinovi nisu i ne bi smjeli biti jedini zaštitni mehanizam koji zadržava podignutu rampu. Budući da se radi o više od deset tona teškoj rampi koja je glavni element na trajektima, pored klinova tu bi još trebali biti i sistemi mehaničkih kočnica koje bi se morale aktivirati u slučaju kvara na hidraulici ili zupčanicima, ili pak „ljudskog faktora“ kao što je nečija pogreška ili propust.

Drugim riječima, ispravna rampa nije smjela pasti čak i da netko zaboravi umetnuti klinove, jer mora sadržavati i ispravne kočione sustave. Ti se sustavi na rampama moraju detaljno pregledavati svaki puta kada se brod certificira (jednom godišnje), na š...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 05:05