Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva general Michael Križanec u četvrtak je na konferenciji za novinare objasnio zašto je zapovijedio prizemljenje svih deset helikoptera MI-171Sh koji su nedavno remontirani od strane ruske kompanije 'Russian Helicopters'.
- Tema nije dramatična. Jučer smo dobili informaciju o određenoj grešci prilikom remonta. U tijeku su intenzivne konzultacije s ruskim izvođačem, rekao je na konferenciji za novinare Križanec.
Otkrio je da je riječ o kvaru na uljnom sustavu motora.
'Dobili smo informaciju o tehničkoj greški koja se potkrala tijekom remonta u Rusiji. Povezali smo se s ruskim proizvođačem koji je radio remont i poduzeli smo sve potrebne mjere. Na određenom broju helikoptera doista su uočene greške o kojima su odmah obaviješteni ruski proizvođači kako bismo probleme otklonili i postupili po predloženim mjerama.
Radilo se o greški na uljnom sustavu motora, a moram naglasiti da ni u jednom trenutku nije bilo povišenih temperatura i povišenog tlaka, pa sigurnost posade, putnika i bolesnika nije bila ugrožena. Greška je na vrijeme primijećena i otklonjena, a izvješće o tome poslano je stožeru i predsjednici', kazao je general Križanec.
'Na četiri helikoptera je otklonjena greška i oni su u upotrebi. Peti će biti sutra popravljen. Još pet helikoptera se nalazi na redovitom remontu. Ostali dio flote transportnih helikoptera je spreman za sve misije i obuke. Dosad smo odradili 1100 sati naleta, na području sjevernog Jadrana spašeno 300 pacijenata, bili smo na Kosovu... Da smo imali bilo kakve indikacije da postoji opasnost, helikoptere bi prizemljili i ranije. Ovakvi pregledi obavljaju se na svakih 300 sati leta, a mi smo sad tek na 200 sati. Da nam nisu javili, mi bismo sami uočili te greške.
Inače, moram naglasiti da se trudimo da se svi nedostatci otklone u jamstvenom roku. Za remont je utrošeno 268 milijuna kuna i ne želimo platiti više ako još uvijek vrijedi jamstveni rok. Ruski izvođač je priznao svoju grešku i mi ne moramo platiti dodatni popravak. Reklamacije se mogu odnositi na količinu, kvalitetu, nomenklaturu i vrijeme isporuke, no neke su se reklamacije odnosile na banalne stvari, ali mi niti za najmanju stvar ne želimo trošiti novac poreznih obveznika ako još vrijedi jamstvo', kazao je Križanec.