PSIHOLOGIJA ŠOPINGA

Zašto darujemo za Božić? Sve je počelo još u starom Rimu, a onda su kršćani preuzeli poganski običaj...

Ljudi kupuju za druge, ali oko 10 posto svih blagdanskih kupnji je darivanje samima sebi

Ilustracija

 Simon Maina/Afp
Ljudi kupuju za druge, ali oko 10 posto svih blagdanskih kupnji je darivanje samima sebi

Prosinac je u Hrvatskoj mjesec darivanja i najviše potrošnje. Hrvatski su građani u prosincu prošle godine potrošili 2,81 milijardu eura, odnosno 21,24 milijardi kuna koje su brojale svoje posljednje dane. Pritom je gotovo polovina toga iznosa zabilježena od 23. prosinca do Silvestrova. Dakako, mahnita jurnjava po trgovinama u prosincu nije hrvatska posebnost, nego se događa u brojnim zemljama Europe i svijeta. No, psiholozi i neuroznanstvenici upozoravaju kako tijekom prosinačke kupnje kupimo i puno toga što nam je nepotrebno. Zašto darujemo za Božić?

Tradicija darivanja u prosincu potječe iz vremena starorimskog festivala Saturnalije. Riječ je o svetkovinama zimskog solsticija koje su slavile kraj poljoprivredne godine te su hladnu i dosadnu zimsku sezonu činile ugodnijom. ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 16:27