USKORO PONOVNO ZA STOLOM

Završen ključni sastanak JANAF-a i MOL-a, pregovori će se nastaviti: ‘Tenzije su spuštene‘

Govorilo se i o licenci OFAC-a za transport nafte Naftnoj industriji Srbije

Vladislav Veselica i Stjepan Adanić

 Vanesa Pandžić/Cropix
Govorilo se i o licenci OFAC-a za transport nafte Naftnoj industriji Srbije

Uprava JANAF-a održala je u srijedu konferenciju za medije na kojoj su predsjednik Uprave Stjepan Adanić i član Uprave Vladislav Veselica govorili o najnovijem produženju američke licence (OFAC) kojom se dopušta nastavak transporta nafte prema Naftnoj industriji Srbije (NIS), kao i o početku pregovora s predstavnicima MOL Grupe.

Predsjednik Uprave JANAF-a, Stjepan Adanić, izjavio je tako nakon sastanka s predstavnicima MOL Grupe da su pregovori o budućoj suradnji započeli u partnerskom tonu i da su početne napetosti uspješno smirene.

- Tenzije su spuštene, razgovaramo racionalno, razborito i realno o budućim poslovnim potezima. I dalje ćemo raditi u interesu JANAF-a i Republike Hrvatske - rekao je Adanić nakon sastanka održanog u sjedištu tvrtke.

- Naši kapaciteti su testirani i dokazano dovoljni. To je neupitno. Ne znam što će druga strana govoriti, ali činjenice su činjenice. To nije pitanje politike, već matematike - dodao je Adanić, reagirajući na tvrdnje iz MOL-a da JANAF ne može osigurati dovoljne količine nafte.

image

Vladislav Veselica i Stjepan Adanić

Vanesa Pandžić/Cropix

Vladislav Veselica je dodao kako obje strane nastoje postići dogovor koji će biti u interesu i JANAF-a i MOL-a. Prema njegovim riječima, dogovoreno je da se sljedeći sastanak održi u Zagrebu krajem listopada.

Na pitanje do kada bi pregovori mogli trajati, Veselica je odgovorio da će trajati „dok se obje strane ne usuglase“, ali i dodao da su i JANAF i MOL svjesni svoje odgovornosti.

- Vođenje MOL Grupe bez JANAF-a kao dijela opskrbnog lanca jednostavno nije moguće. Bez nas ne mogu opskrbiti svoje rafinerije - zaključio je Veselica.

Komentirajući politički kontekst odnosa između Hrvatske i Mađarske, Veselica je rekao kako se „pri pregovorima ne smije dopustiti da ego prevlada“.

Govoreći o cijenama transporta, Veselica je naglasio kako JANAF posluje kao listana kompanija, s obvezom prema dioničarima i dividendi, zbog čega „ne postoje usporedive cijene s drugim naftovodima“.

- Sve ovisi o iskorištenosti sustava. Ako MOL bude prevozio više od 11,3 milijuna tona nafte godišnje, tada će imati konkurentnije cijene u odnosu na druge. To odgovorno tvrdim - poručio je Veselica.

‘Gubitak NIS-a bilo bi teško u potpunosti nadoknaditi‘

Govorilo se i o licenci OFAC-a za transport nafte Naftnoj industriji Srbije. Naime, JANAF je službenim priopćenjem javnost i Zagrebačku burzu izvijestio o tome da je od Ministarstva financija SAD-a uspio ishoditi produženje licence za izvršenje važećeg ugovora o transportu nafte prema srbijanskom NIS-u. Riječ je o privremenom produženju američke dozvole (licence OFAC-a) kojom SAD dopušta JANAF-u da i dalje transportira sirovu naftu za Naftnu industriju Srbije (NIS) unatoč sankcijama koje se odnose na ruski kapital u toj kompaniji.

Ta licenca, izdana od Ministarstva financija SAD-a, omogućuje JANAF-u da do 15. listopada dovrši sve ugovorene poslove isporuke nafte prema NIS-u bez kršenja sankcijskog režima.

Vladislav Veselica izjavio je kako tvrtka zasad nema službenu potvrdu američkog Ministarstva financija (OFAC) o produženju licence za transport nafte i prema Naftnoj industriji Srbije (NIS), ali očekuje odluku „u kasnim večernjim satima po američkom vremenu“.

- JANAF zasad nema formalnu informaciju. Molim sve za malo strpljenja, jer je u Washingtonu sada tek rano jutro. Njihove odluke obično stižu kasno popodne po američkom vremenu, dakle kod nas kasno navečer“, rekao je Veselica, istaknuvši da je riječ o vrlo osjetljivoj temi.

- Budući da smo listana kompanija, važno je da ne izlazimo s neprovjerenim informacijama jer one mogu imati ozbiljne učinke na naše poslovanje i odnose s partnerima - dodao je.

Na pitanje može li eventualni gubitak poslovanja s NIS-om nadoknaditi kroz suradnju s MOL Grupom, Veselica je odgovorio da bi to bilo „izuzetno teško“.

- To je hipotetsko pitanje jer još ne znamo koliki bi opseg preuzimanja obveza od strane MOL-a mogao biti. No, jasno je da bi gubitak NIS-a teško bilo u potpunosti nadoknaditi - kazao je.

Dodao je i kako se JANAF aktivno priprema za sve scenarije.

- Svijet se mijenja brže nego ikad. No ne vjerujem, dugoročno gledajući, da jedna država može ostati bez rafinerije - zaključio je Veselica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 10:33