OD RATA PROŠAO SAMO JEDAN VLAK

ZBOG JUGOSLAVIJE IZGRAĐENA, A ONDA ZBOG NJEZINA RASPADA ZABORAVLJENA Unska pruga godinama čeka nove lokomotive, uz nju su i obrisi 'Savkine autoceste'

 
Na fotografiji: Stevo Janjić - umirovljeni pružni radnik u mjestu Drenovac Osredački
 Tomislav Krišto / CROPIX
 

Kazaljke su se na kninskom kolodvoru preklopile na broju 12, prestala je narodna muzika i stalo je kolo, a pet tisuća ljudi je utihnulo. Mašinista Ivan Turkalj ispustio je paru, zamašnjak je okrenuo prvi krug i “Garavuša”, sa slikom druga Tita naprijed, prošla je ispod slavoluka i probila brižno pripremljenu vrpcu. U vagonima su bili sekretari i generali, na stanicama ih je dočekivala i ispraćala razdragana masa sve do Bihaća. Bila je to prva radna pobjeda na kninskom području nakon oslobođenja. Na Božić, koji te 1948. godine tamo dakako nitko nije slavio, otvorena je tako Unska pruga, odnosno njezina najvažnija dionica Knin - Bihać dugačka 112 kilometara. Preko Bosanskog Novog (danas Novog Grada) i Sunje postat će najvažnija i najbrža poveznica Zagreba i Splita, sve do Domovins...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. prosinac 2025 11:51