VELIKA ŠKRTICA

Od smrznutih krastavaca do seruma: ušli ste u začarani krug iz kojeg više nema povratka, a nećete izgledati mlađe

Jednom kad pogledate nekakvu navodno neovisnu recenziju kreme, ušli ste u začarani krug

Neke influencerice umjesto skupih krema reklamiraju mazanje lica smrznutim krastavcima

Jednom kad pogledate nekakvu navodno neovisnu recenziju kreme, ušli ste u začarani krug

"Vidi, nemam djece, riješila sam stambeno pitanje, nemam nikakvih kredita, ne pijem i ne pušim. Povremeno izađem u kakav restoran, ali osim toga, nemam baš nekih velikih troškova. I mislim da je sasvim OK da sve ono što imam potrošim na skincare", slušam neki dan ženu u tramvaju.

Razgovara s prijateljicom koja složno klima glavom - ima li uopće što logičnije za ženu u drugoj polovini četrdesetih?

Ako je vjerovati onome što čovjek može saznati na TikToku, doista nema.

image

Neke influencerice umjesto skupih krema reklamiraju mazanje lica smrznutim krastavcima

Jednom kad pogledate nekakvu navodno neovisnu recenziju kreme, ušli ste u začarani krug iz kojeg više nema povratka - feed vam sada uglavnom naseljavaju snimke influencerica pobornica retinola, potom onih koje ga nikad ne bi koristile, treće su opsjednute najnovijom korejskom kremom s vitaminom C u kapsulama, četvrte preziru korejsku kozmetiku, pete preziru ove što preziru korejsku kozmetiku, šeste ne koriste SPF i opasno su nabrijane na sve lažne clipove o benefitima proizvoda s ovim sastojkom.

Predstavljaju velik financijski problem

Sasvim ozbiljno, neki dan mi je izletio i video neke žene koja umjesto krema promovira mazanje kože smrznutim krastavcem.

Nema sumnje, žensko lice veće je bojno polje od Ukrajine, a količina pritiska kojemu su žene izložene kako bi održavale mladolik izgled i ljepotu toliko je perverzna da sada već predstavlja i znatno veći problem od brojnih drugih financijskih opterećenja kojima su izložene.

Sjećate se, recimo, pojmova wage gapa ili činjenice da odgovornost za druge članove obitelji uglavnom pada na ženska pleća?

Tim financijskim nepravednostima kojima su žene izložene sada treba dodati još jednu - riječ je o takozvanom sindromu "kotača za hrčke zgodnih djevojaka" (prijevod je malo nezgrapan, u originalu to zvuči "hot girl hampster wheel") koji žene tjera na znatne financijske izdatke u svrhu održavanja mladolikog izgleda, a potiče ga industrija ljepote koja iznimno dobro živi iskorištavajući i potencirajući ženske nesigurnosti.

Pojam mi se dopao na prvu, a skovala ga je američka financijska blogerica i autorica knjige "Rich girl nation", Katie Gatti Tassin, s kojom sam pokušala stupiti u kontakt, ali nisam imala sreće.

Samo za sobom vuče nove troškove

Ukratko, Tassin napominje kako izdaci za "prihvatljivi ženski izgled" sada već ostavljaju dosta veliki trag na njihovim budžetima, a da je pritom riječ o jednom od najbesmislenijih ulaganja jer kao posljedicu ima isključivo to da za sobom vuče - nove troškove.

Svaki dolar uložen u ovaj trend samo će u budućnosti dovesti do novog trošenja zbog prirode estetskih intervencija koje s vremenom zahtijevaju nove intervencije. Primjera je na tisuće - stalno korištenje trajnih lakova ostavlja uništene nokte koje je potom potrebno obnoviti posebnim preparatima, korištenje retinola za sobom vuče i obavezno korištenje SPF-a, korištenje SPF-a, pak, podrazumijeva dvostruku metodu svakodnevnog čišćenja lica i tako u krug...

Naravno, nije krimen željeti izgledati dobro, no Tassin upozorava kako je riječ o investiciji koja, za razliku od "pravog" kapitala, s vremenom gubi vrijednost, jer je starenje neizbježno, pa je za dobro upravljanje vlastitim financijama važno znati kako je povlačenje iz ove vrste investicije sasvim legitimna akcija, i to akcija koja bi vam mogla osigurati znatniju količinu novca te donijeti bitnu uštedu vremena.

Možda će biti motivirajuće problem promotriti iz drugog kuta - europsko tržište ljepote, prema statistici Forea, lani je bilo vrijedno 30,1 milijardu eura, a procjene su da će do 2040. godine doseći brojku od 50,8 milijardi, s prosječnim godišnjim rastom od 4,3 posto.

Rastućem trendu svakako pridonosi i propagandni sadržaj na mrežama poput TikToka, sve s proračunatom namjerom da se na nju žene nakače što prije, a to im, sudeći po broju jedva punoljetnih influencerica koje recenziraju serume za bore, s lakoćom uspijeva.

Je li stiglo vrijeme, žene, da se malo prestane vrtjeti taj kotač?


Imate pitanje za Veliku škrticu?

Pišite na: [email protected]

Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute

image

Velika škrtica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 02:59