NEBO BEZ PRAVE ZAŠTITE

KLJUČNA GODINA ZA HRVATSKO RATNO ZRAKOPLOVSTVO Trebamo 18 lovaca i nove vojne baze, a dio autocesta pripremiti da mogu postati sletne piste!

Upravo 18 je minimalan broj aviona koje trebamo: šest lovaca za dežurno borbeno djelovanje, četiri do pet na održavanju i sedam do osam za obuku. Mogao bi se tada ponuditi ‘air policing’ susjednim zemljama pa to dobro naplatit
A Swedish Saab Gripen fighter jet performs during a flight demonstration of the Swiss Air Force over the Axalp in the Bernese Oberland, October 11, 2012. The Swiss Army plans to replace their older Tiger fighter jets with the Saab Gripen planes. REUTERS/Pascal Lauener (SWITZERLAND - Tags: POLITICS MILITARY TRANSPORT) - RTR390WU
 © Pascal Lauener / Reuters
Upravo 18 je minimalan broj aviona koje trebamo: šest lovaca za dežurno borbeno djelovanje, četiri do pet na održavanju i sedam do osam za obuku. Mogao bi se tada ponuditi ‘air policing’ susjednim zemljama pa to dobro naplatit

Godina 2016. trebala bi biti sudbonosna za Hrvatsko ratno zrakoplovstvo. Mora se donijeti odluka o budućnosti lovačke komponente HRZ-a i odabrati nasljednika dotrajalih MiG-ova 21. Remont MiG-ova bio je dobra, ali vatrogasna mjera. Zahvaljujući njemu, naši borbeni piloti danas lete više nego ikad. Ipak, remont aviona na čijim krilima je iznesena pobjeda u Domovinskom ratu tek je kratkoročno rješenje kojim se kupilo vrijeme da se u upotrebu može uvesti novi lovac.

No, donošenje odluke o nabavi tek je prvi korak na izuzetno složenom putu uvođenja novog lovca u službu. Obuka posada, prilagodba infrastrukture i sam prihvat aviona traju godinama. Moraju biti razrađeni plan i program koji uključuje razvijanje doktrine primjene novih aviona, organiziranje ustroja eskadrile, razvoj prog...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. prosinac 2025 22:23