POP KULTURA I SOCIJALIZAM U HRVATSKOJ KNJIŽEVNOSTI

Maša Kolanović: Tko je branio, a tko je napadao zagorku i bijelo dugme

Roman je živio na vrhu jedne kulturne piramide na čijem su donjem kraju u svakoj epohi i sustavu stajali drugi primjerci ‘kulturnog korova’: jednom roto-roman, drugi put Zagorka ili Big Brother. Sve dok jednog dana roman svoj suživot nije počeo tražiti u sjeni pop kulturnih baobaba
Roman je živio na vrhu jedne kulturne piramide na čijem su donjem kraju u svakoj epohi i sustavu stajali drugi primjerci ‘kulturnog korova’: jednom roto-roman, drugi put Zagorka ili Big Brother. Sve dok jednog dana roman svoj suživot nije počeo tražiti u sjeni pop kulturnih baobaba

ZAGREB - Fino smo ja i glista to izvodili. Bili smo šegrti. Tko nam je što mogao? Uveče vremena za izvoz. Radi što te volja. Idi u kino na kaubojski filmić, idi nedjeljom na tekmu, zezaj se u slastičarnici… Pogledaj koga ima na tramvajskoj stanici, tko igra rukoš ili nogoš na školskom igralištu, nasloni se na Namu i čekaj da kiša prestane, kuži dobre pičke, pokušaj se ubaciti kod koje naivke, popuši jednu, dvije pljuge u društvu kakvog platfutiste, dio mile volje zijevaj i prostači - Isuse, možeš li zamisliti nešto više perfa?”

Ovaj citat iz romana “Kužiš, stari moj?”, koji je 1970. objavio Zvonimir Majdak, predstavlja u prvom licu, kroz autentični slengovski glas, možda najtipičnijeg junaka hrvatske proze 60-ih i ranih 70-ih godina. Ciničan, egocentričan,...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 03:13