HORVAT PINTARIĆ

'Muzej suvremene umjetnosti stvaraju ljudi koji nemaju talenta'

Povijest umjetnosti je luksuzan studij: učiti gledati i razvijati opažanja može se jedino na remek-djelima, i to u originalu, a to znači putovati. Međutim, najčešće svojstvo naših povjesničara umjetnosti jest površnost. O talentu neću ni govoriti. Uostalom, on očito nije bio potreban za projekt Muzeja suvremene umjetnosti. A niti za izbor i postav djela u njemu. Tragično za Hrvatsku.
Povijest umjetnosti je luksuzan studij: učiti gledati i razvijati opažanja može se jedino na remek-djelima, i to u originalu, a to znači putovati. Međutim, najčešće svojstvo naših povjesničara umjetnosti jest površnost. O talentu neću ni govoriti. Uostalom, on očito nije bio potreban za projekt Muzeja suvremene umjetnosti. A niti za izbor i postav djela u njemu. Tragično za Hrvatsku.

Cijene umjetničkog djela danas ponekad dosežu i cijenu jednog Boeinga, u uvodu svoje knjige “Tradicija i moderna” piše Vera Horvat Pintarić. Doista, živimo u vremenu u kojem velike banke investiraju u umjetnost, u kojem se Picassove slike prodaju za više od 100 milijuna dolara, a Noć muzeja u Hrvatskoj posjeti svaki četvrti Hrvat. Paradoksalno, dok interes za umjetnost raste, sve je manje ljudi koji znaju podučiti običnog promatrača kako da gleda umjetnost.

Kad je riječ o hrvatskim stručnjacima, na tom području nitko se ne može mjeriti s Verom Horvat Pintarić. Profesorica koja je više od četiri desetljeća odgajala generacije na studiju povijesti umjetnosti Filozofskog fakulteta napisala je tri kultne knjige - “Od kiča do vječnosti”, “Svjedok u slici” te najnoviju “Tradicij...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. prosinac 2025 02:24