NUŽNOST MODERNIZACIJE

POMOĆNIK MINISTRICE DIVJAK NA ZANIMLJIV NAČIN PREDSTAVIO MODEL REFORME OBRAZOVANJA 'Škole moraju biti seksi. Učenici su bez osnovnih kompetencija'

Dubrovnik, 201017.
Ucenici prvog razreda Ekonomske i trgovacke skole Dubrovnik povodom Dana jabuke odrzali posebnu radionicu na kojoj su povezali nekoliko aktivnosti.
Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
CROPIX

Vlado Prskalo

 

- Škole nam moraju biti seksi. Ne na vulgaran način, nego u smislu privlačnosti učenicima, roditeljima, gospodarstvenicima - tim je riječima "čovjek iz škole" Vlado Prskalo, u ulozi pomoćnika ministrice, novinarima opisao nužnost modernizacije strukovnog obrazovanja.

Strukovno obrazovanje završilo je 75 posto stanovnika Hrvatske, trenutačno se u 300 strukovnih škola obrazuje 70 posto srednjoškolske populacije, a unatoč stalnim najavama reforme, programi su u njima zastarjeli, škole su neopremljene, a učenici bez osnovnih kompetencija za izlazak na tržište rada. Predstavljajući model reforme, za koju je kroz europska sredstva moguće povući milijardu kuna, Prskalo je jučer fotografijama prikazao kakvo je trenutačno stanje u dijelu strukovnih škola.

- Biste li vi išli u ovakvu školu? U njoj su strojevi stari 40 godina. Nabavljeni su kad je propadala industrija pa su 'šiknuti' u škole. Ovo nije pristojno. Ovo nije prostor primjeren školi. Vi sigurno ne odlazite na ovakvo radno mjesto, niti biste svoju djecu slali u ovakve škole - govorio je Prskalo, komentirajući slike školskih radionica.

- Ravnatelji škola se moraju popraviti, nema više spavanja. Znam da žele promjenu, ali dio ih eto čeka mirovinu, dio ih se ulijenio. Ne želimo izazvati šok-terapiju, ali ako želimo budućnost, moramo se trgnuti - poručio je Prskalo, dugogodišnji ravnatelj jedne od najuspješnijih strukovnih škola u Hrvatskoj, Srednje škole Matija Antun Reljković u Slavonskom Brodu.

Plan Ministarstva obrazovanja jest na proljeće iduće godine raspisati javni poziv, odabrati prvih 20-ak škola koje bi nakon opremanja, edukacije nastavnika i uvođenja novih strukovnih programa bile proglašene regionalnim centrima kompetentnosti. Svaka županija imala bi barem jednu takvu školu, povezanu s potrebama lokalne zajednice i tržišta rada, u kojoj bi učenici prolazili radne procese kroz praktičnu nastavu.

- Ovo je kurikularna reforma u strukovnome obrazovanju i direktno se prelijeva na gospodarstvo - poručila je ministrica Blaženka Divjak.

Na upit zašto bi ova reforma, za razliku od niza drugih, prošla, u Ministarstvu odgovaraju da ne vide niti jednu ozbiljnu političku opciju koja bi zaustavila modernizaciju strukovnog obrazovanja.

- Nema razloga da se ovaj plan ne provede. Ne sumnjam u političku podršku, a i nikad nismo imali ovoliko novca na raspolaganju - odgovorila je ministrica.

Tagovi

Izdvajamo