ZAVRŠETAK REDATELJSKE KARIJERE

ODLAZAK STEVENA SODERBERGHA Kaže da ne može i neće više. Treba li mu vjerovati?

Plodan poput Fassbindera, ovaj kreativni nomad nikad nije prestao tragati. Lutao je od potpune margine do ‘bestidnog’ komercijalnog mainstreama i čvrsto odbijao imati ‘svoj’ stil, žanr, rukopis
Plodan poput Fassbindera, ovaj kreativni nomad nikad nije prestao tragati. Lutao je od potpune margine do ‘bestidnog’ komercijalnog mainstreama i čvrsto odbijao imati ‘svoj’ stil, žanr, rukopis

Priča o Stevenu Soderberghu nije počela potiho. Astrofizičarskim rječnikom, počela je poput velikog praska koji se dogodio 1989., na mjestu na kojem su počinjale i pokopane mnoge filmske karijere - u Cannesu.

1989. predsjednik žirija canneskog festival bio je Wim Wenders, u žiriju su, uz ostale, bili Kieslowski i Handke, a u konkurenciji za nagrade nalazila su se 22 filma, od kojih većina danas ne znači ništa. Ipak, bilo je ponešto filmova koje pamtimo, poput “Novog kina Raja” Giuseppea Tornatorea, “Isusa iz Montreala” Denysa Arcanda, “Do The Right Thing” Spikea Leeja te “Doma za vešanje” Emira Kusturice. Uz njih, u konkurenciji se nalazio i anonimni, 26-godišnji debitant iz Baton Rougea u Louisiani. Njegov film pod čudnim naslovom “Sex, Lies and Videotape”...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 01:46