TRI MILIJARDE EURA IZ MIROVINSKIH FONDOVA

POSAO STOLJEĆA ILI KOCKANJE S NAŠOM BUDUĆNOSTI? Eksperti analiziraju monetizaciju autocesta

Koncesionar može osigurati profitabilnost jedino ako drastično sreže troškove održavanja autocesta, otpusti veći broj radnika i dobije od države veliki diskont na postojeće obveze, što će sve skupa jamčiti prinos veći od deset posto, tvrdi Ivan Lovrinović
 CROPIX
Koncesionar može osigurati profitabilnost jedino ako drastično sreže troškove održavanja autocesta, otpusti veći broj radnika i dobije od države veliki diskont na postojeće obveze, što će sve skupa jamčiti prinos veći od deset posto, tvrdi Ivan Lovrinović

Već sama ideja davanja autocesta u koncesiju - danas poznatija kao monetizacija - bila je jako politički zapaljiva. Ali tek potvrda mogućnosti sudjelovanja hrvatskih mirovinskih fondova u monetizaciji autocesta užarila je tu temu do maksimuma. Sada se više neće govoriti samo o rasprodaji nacionalnog blaga, nego se kao ozbiljna tema pojavljuje isplativost, pa i sigurnost ulaganja u mirovinske fondove iz drugog stupa.

Kad je Vlada tek počela govoriti da bi autoceste mogla dati u koncesiju, protivnici tog plana očekivano su isukali emotivne, nacionalne argumente. Govorilo se da je to rasprodaja najvrjednije imovine strancima, da će stranci povećati cestarine i dobro zarađivati itd.

U sadašnjoj ekonomskoj situaciji nije bilo teško pridobiti javnost na svoju stranu. Zadnja istraživ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 18:13