DJEČJA PJESMICA

Ovo je najgledaniji YouTube video svih vremena: Snimka od 90 sekundi stvorila je medijskog giganta vrijednog stotine milijuna dolara

Jedna viralna melodija pretvorila je nepoznatu tvrtku u globalnog igrača sa stotinama zaposlenih

Igračke i slikovnice Baby Shark

 Jung Yeon-je/Afp
Jedna viralna melodija pretvorila je nepoznatu tvrtku u globalnog igrača sa stotinama zaposlenih

Kada je Kim Min-seok u lipnju 2016. odobrio objavu dječjeg videa koji traje tek 90 sekundi, nije mogao ni zamisliti što slijedi.

Taj video, ‘Baby Shark‘, postao je globalni fenomen s više od 16 milijardi pregleda – najgledaniji YouTube video svih vremena.

Ono što je počelo kao jednostavna dječja pjesmica, pretvorilo je Pinkfong u medijsku kompaniju vrijednu stotine milijuna dolara.

‘Nismo očekivali da će se istaknuti više od ostalog sadržaja‘, rekao je Kim, izvršni direktor Pinkfonga, za BBC iz sjedišta u Seulu. ‘Ispalo je da je to prekretnica koja nas je lansirala u svijet.‘

Ta ih je prekretnica ovaj tjedan dovela i na južnokorejsku burzu, gdje su dionice prvoga dana porasle više od 9%, čime je vrijednost tvrtke dosegnula preko 400 milijuna dolara.

Od malog ureda do globalnog brenda

Pinkfong je započeo 2010. kao SmartStudy, s tek tri zaposlenika i gotovo bez plaća. Nakon nekoliko poslovnih preokreta, fokusirali su se na djecu najmlađe dobi i jednostavne, edukativne igre i pjesmice. Tu se pojavio Baby Shark – i sve se promijenilo.

Danas tvrtka ima oko 340 zaposlenih i urede u Tokiju, Šangaju i Los Angelesu.

Iako je pjesma postojala desetljećima, Pinkfongova moderna verzija postala je neodoljivo zarazna: brzi ritam, ponavljajući refren i plesna koreografija. Viralnost je krenula tek kada su videozapisi s plesom počeli kružiti internetom – nakon toga pregledi su nezaustavljivo rasli.

Baby Shark je godinama donosio oko polovicu prihoda tvrtke i otvorio vrata za igračke, knjige, serije i animirane filmove.

Optužbe za plagijat

Pinkfong se 2019. suočio s optužbama za plagijat, no Vrhovni sud Južne Koreje presudio je da se radi o preradi folk pjesme iz javne domene. Presuda je dočekana kao vjetar u leđa pred izlazak na burzu.

Ipak, veliki izazov ostaje – dokazati da nisu ‘one-hit wonder‘. Baby Shark i dalje čini oko četvrtinu prihoda, ali novi brend Bebefinn već generira oko 40%.

Tvrtka planira uložiti gotovo 52 milijuna dolara prikupljenih izlaskom na burzu u razvoj novih likova i filmova te koristiti podatke o gledanju kako bi stvarala sadržaj vođen tehnologijom.

Pinkfong je ostvario ono o čemu mnogi kreatori samo sanjaju. Sada im preostaje dokazati da mogu ponoviti uspjeh osim Baby Sharka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 03:54