Finski zrakoplovni prijevoznik Finnair bio je prisiljen otkazati više od 40 letova zbog sigurnosnih razloga nakon što je otkriveno da su sjedala u osam zrakoplova oprana na način koji nije u skladu s uputama proizvođača.
Prema riječima glasnogovornice kompanije Mari Kanerve, samo u utorak otkazano je više od 20 letova, dok ukupno, uključujući ponedjeljak navečer i rano jutro u utorak, broj otkazanih letova doseže oko 40. Time je pogođeno približno 5.000 putnika.
Finnair navodi da je većini pogođenih putnika osigurao zamjenske letove, dok su novi letovi za utorak još u procesu organizacije. Putnici su o promjenama obaviješteni putem poruka te mogu prihvatiti ponuđeni let ili zatražiti povrat novca.
Kompanija je morala povući iz prometa osam uskotrupnih zrakoplova Airbus A320 nakon što je proizvođač sjedala upozorio da pranje tkanina vodom može utjecati na njihovu otpornost na vatru. Finnair sada provodi dodatna testiranja kako bi provjerio sigurnost i što prije vratio zrakoplove u promet.
„Čim smo od proizvođača dobili obavijest da utjecaj pranja nije potvrđen na odgovarajući način, odmah smo prekinuli operacije. Prije toga nije bilo govora ni o kakvom upozorenju“, stoji u priopćenju tvrtke.
Otkazani letovi odnose se uglavnom na domaće linije prema Ouluu te međunarodne letove za Bruxelles, Pariz, Rim, London i Varšavu. Dodatna otkazivanja očekuju se i u srijedu, uključujući barem jedan let za London.
Jedan od razočarenih putnika je 40-godišnji Jari Saario iz Kaavija, koji je putovao na Svjetsko prvenstvo u klasičnom powerliftingu u Južnoafričkoj Republici. Njegov let iz Helsinkija preko Švedske kasnio je toliko da je premješten na sutradan, zbog čega je izgubio smještaj i prijevoz u Cape Townu.
„Nadam se da ću ipak stići na natjecanje, ali to ne mogu obećati. Hoteli su već plaćeni, a prijevoz organiziran, sada je sve propalo“, rekao je Saario za Iltalehti. Umjesto dana odmora prije natjecanja, čeka ga dug let bez sna. „Ne spavam dobro ni kod kuće, a kamoli u avionu“, dodao je.
Probleme je imao i 57-godišnji Vesa iz Oulua, koji se u ponedjeljak vraćao s ljetovanja na Rodosu. Zbog dugog čekanja Finnair mu je, zajedno s djevojkom, ponudio poklon kartice od 17 eura za hranu u nekoliko odabranih trgovina. „To je bila potpuno beznačajna odšteta. Sve što smo pojeli morali smo platiti sami, a 17 eura nije pokrilo ni kavu i sendvič. Možda su to dali samo da se riješe prigovora“, kaže ogorčeno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....