EVAKUIRANO STOTINE LJUDI

FOTO: UZBUNA NA HAVAJIMA Zbog velike vulkanske erupcije diljem Velikog otoka stvorilo se osam ogromnih pukotina iz kojih prodire lava

REUTERS

Havajski Veliki otok u subotu je pod stanjem uzbune nakon što je vulkan Kilauea izbacio lavu u naseljena područja i niz potresa pogodio to područje, zbog čega je evakuirano više stotina ljudi.

Lava je oštetila niz kuća, a broj užarenih pukotina nastalih zbog vulkanske aktivnosti narastao je na osam, prenosi HawaiiNewsNow. Erupcije se nastavljaju nakon potresa magnitude 6.9 koji je u petak sredinom dana pogodio jugoistočni dio otoka.

Lava advances along a street near a fissure in Leilani Estates, on Kilauea Volcano's lower East Rift Zone, Hawaii, the U.S., May 5, 2018. U.S. Geological Survey/Handout via REUTERS   THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. IT IS DISTRIBUTED, EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS - RC1FC1AA3A40
REUTERS

Američki geološki institut (USGS) je u petak objavio da se nekoliko pukotina pojavilo u okrugu Puna, oko 19 kilometara udaljenom od vulkana. Iako se još nisu pojavili značajni tokovi, očekuju se dodatna izbijanja lave koja može postići temperaturu do 1150 stupnjeva Celzija, objavila je havajska agencija za civilnu zaštitu.

A fissure on Leilani and Kaupili Streets in the Leilani Estates subdivision caused by an eruption of the Kilauea Volcano is shown following a series of earthquakes, in Hawaii, U.S. on May 4, 2018. Picture taken on May 4, 2018.  USGS/Handout via REUTERS  ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. THIS PICTURE WAS PROCESSED BY REUTERS TO ENHANCE QUALITY. AN UNPROCESSED VERSION HAS BEEN PROVIDED SEPARATELY - RC16353C1970
REUTERS

Kilauea je jedan od najaktivnijih vulkana na svijetu i jedan od pet na Velikom otoku. Već 35 godina je u stanju konstantnih erupcija, a znanstvenici ističu kako je gotovo nemoguće predvidjeti koliko će trajati ova.

Lava emerges from the ground after Kilauea Volcano erupted, on Hawaii's Big Island May 3, 2018, in this still image taken from video obtained from social media. Picture taken May 3, 208. Jeremiah Osuna/via REUTERS THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. NO RESALES. NO ARCHIVES. MANDATORY CREDIT.
Jeremiah Osuna / REUTERS

Vulkan visok 1247 metara je u četvrtak počeo izbacivati lavu nakon niza potresa koji su pogodili otok, što je kulminiralo u petak oko 11 sati kad ga je pogodio onaj od 6.9 stupnjeva, no nitko nije stradao. USGS je priopćio je da se potres dogodio "gotovo na istom mjestu kao i razorni potres 1975. magnitude 7.1" u kojemu su poginule dvije, a ozlijeđeno je 28 osoba.

20. travanj 2024 03:40