Godina je 1991., a tada 19-godišnji Flavio Augusto da Silva upravo je dobio posao prodaje tečajeva jezika preko telefona.
Posao je bio takav da Augusto nije morao dolaziti u ured, već se od njega očekivalo da radi od kuće. Jedini je problem bio što njegovi roditelji nisu imali fiksnu mrežu...
Telefonske linije kućanstva u to su vrijeme bile luksuz u Brazilu, a njegovi roditelji nisu mogli si mogli priuštiti naknadu za instalaciju od 3.510 reaisa (oko 960 američkih dolara). Čak i da su mogli, na liniju se čekalo po dvije godine.
Mobiteli su još bila daleka budućnost, a Flavio je morao smisliti što i kako dalje, ili posao neće zadržati.
No domišljati Augusto nije dao malodušnosti da prevlada.
Njegovo rješenje bilo je korištenje javnih telefona u zračnoj luci Santos Dumont u Riju, a aerodrom je postao njegov ured.
Danas njegova tvrtka Wiser Education ima godišnji promet od 113 milijuna dolara, a Flaviovo osobno bogatstvo procjenjuje se na 300 milijuna dolara.
- Nemam nikakve sumnje da sam pronašao svoj poziv u životu u toj zračnoj luci, kaže 46-godišnjak.
Nakon što je otkrio da je poprilično dobar u prodaji, Flavio se nakon četiri godine probio do mjesta komercijalnog direktora, a onda odlučio da je stiglo vrijeme za vlastitu školu engleskog jezika.
- Osjećao sam da sam spreman za to, kaže BBC-ju.
- Tvrtka za koju sam radio nije bila spremna ulagati u poboljšanje kvalitete svojih kolegija. Ali ja sam poznavao proizvod i znao sam da to mogu učiniti, kaže da Silva.
Međutim, gospodin Augusto odmah na početku se susreo s dva teška pitanja koja je morao prevladati.
Prvo, iako je bio dobar u prodaji tečajeva engleskog jezika, on je u stvari znao samo nekoliko riječi engleskog u to vrijeme.
Drugo, gospodin Augusto nije mogao dobiti kredit kod banaka. Umjesto toga, morao se osloniti na prekoračenje računa u iznosu od 5.500 dolara na koju je platio iznimno visoku kamatnu stopu.
Unajmljivanjem 18 ljudi s vještinama engleskog jezika za razvoj nastavnih materijala i metodologije, kockao se da će se dovoljno članova upisati na tečajeve kako ne bi propao nakon samo nekoliko mjeseci.
Pokrećući svoje poslovne predmete Wise Up, odlučio je da će se usredotočiti na privlačenje druge vrste polaznika koje su tada imale većine škola stranih jezika u Brazilu.
U to je vrijeme većina škola u Brazilu bila usmjerena na djecu i ljude koji idu u inozemstvo na odmor. Njegova ideja je bila umjesto toga razviti tečaj za odrasle koji su trebali naučiti engleski kako bi im pomogli na brazilskom tržištu rada.
- Bilo je mnogo međunarodnih tvrtki koje su dolazile u Brazil te godine, tako da je engleski postao jedan od zahtjeva u procesu zapošljavanja, kaže on.
Srećom po Flavia, njegova je pretpostavka bila točna i unatoč teškoj ekonomskoj pozadini. Iako je stopa inflacije 1995. godine iznosila čak 148 posto, oko tisuću ljudi započelo je prve Wise Up tečajeve u Riju u prvoj godini. A do 1998. godine bilo je 24 Wise Up škola koje su zapošljavale oko tisuću ljudi diljem Brazila.
Dvije godine kasnije, Wise Up se počeo širiti još i brže nakon što je usvojio franšizni model, a do 2012. godine bilo je oko 400 poslovnica diljem zemlje.
Novi početak
To je bio trenutak kada je gospodin Augusto shvatio da je njegov posao u tvrtki završen.
- Kao poduzetnik vidim sebe kao graditelja, kaže on.
- Želim izgraditi uspješan projekt, a zatim krenuti na sljedeći izazov.
Tako je te godine prodao Wise Up, čiji je bio jedini vlasnik, za 240 milijuna dolara brazilskim medijskim konglomeratima Grupo Abril.
Sljedeći izazov za gospodina da Silvu bio je u nogometu, te je 2013. godine kupio većinski udio u klubu Orlando City za 120 milijuna dolara, nedugo prije nego li se klub pridružio Major League Soccer (MLS), najvišem razredu američkog nogometa.
Kao što je interes za MLS rastao posljednjih godina, rasla je i vrijednost klubova. Danas je Orlando City procijenjen na 490 milijuna dolara, što ga čini jednim od najbogatijih u MLS-u.
Jedan od glavnih razloga zbog kojih je Augusto odabrao Orlando jest činjenica da je grad jedno od najpopularnijih prekomorskih destinacija za Brazilce.
Natrag u Brazilu njegova bivša tvrtka borila se pod vlasništvom Grupo Abril. Konglomerat nije znao upravljati tvrtkom pa su u 2015. godini ponudili da Silvi da ga otkupi za 107 milijuna dolara, što je upola manja cifra od one za koju im ju je da Silva prodao.
Ponudu je prihvatio, a pod njegovim vodstvom posao se ponovno proširio, pa sada postoje 440 poslovnica Wise Up u Brazilu, Argentini, Kolumbiji i Meksiku.
Da Silva kaže kako mu je u planu povećanje na 1000 poslovnica do 2020. godine.
Brazilski poslovni analitičar Ricard Motta kaže da Augusto da Silva ima reputaciju 'hrabrog poduzetnika' zbog činjenice da je brzo proširio svoju tvrtku jer je 'uvijek unaprijed planirao svoje korake'.
Iako ima velikih obveza oko tvrtke i nogometnog kluba, da Silva redovito ažurira i svoj online blog 'Valuation Generation', koji ima za cilj ponuditi savjete i ohrabriti mlade poduzetnike.
- Vidim svoju putanju kao dokaz da je svatko sposoban to učiniti, kaže da Silva koji je oženjen i ima troje djece.
- Ne osjećam da sam bolji od bilo koga. To je samo pitanje učenja kako to učiniti, zaključuje milijunaš.