SVE SU SNIMILI

VIDEO Spektakularna sabotaža proukrajinskih ruskih partizana, spaljeni deseci ključnih vojnih vlakova: ‘Putinov ološ živjet će u strahu‘

Sabotaže su poremetile ključnu vojnu logistiku i usporile opskrbu ruskih snaga na frontu

Akcija proukrajinskih ruskih partizana

 Screenshot (x)
Sabotaže su poremetile ključnu vojnu logistiku i usporile opskrbu ruskih snaga na frontu

Ukrajinska vojna obavještajna agencija (HUR) izvijestila je u četvrtak da je ruska pobunjenička skupina "Legija sloboda Rusiji" sabotirala desetke vlakova ciljajući logističku infrastrukturu ruske vojske, kako prenose ukrajinski mediji.

Prema izvješću i priloženoj videosnimci, ruski partizani koji se bore na strani Ukrajine zapalili su desetke vlakova koje su ruske snage koristile za prijevoz oružja, streljiva i opreme na prve crte bojišnice u Ukrajini.

Napadi su navodno oštetili ključne sustave upravljanja i napajanja, ozbiljno poremetivši vojne operacije prijevoza tereta. HUR nije precizirao gdje su se točno napadi dogodili, već su samo naveli da se sve dogodilo "na teritoriju agresorske države", prenosi Kyiv Independent.

"Zapaljivi kokteli partizana spalili su sustave upravljanja i napajanja desetaka vozila koja su prevozila vojni teret", priopćio je HUR. "Ove akcije sabotaže značajno su usporile kretanje ruskih vojnih zaliha i potkopale stabilnost logističke podrške neprijateljskim jedinicama na frontu", odnosno usporile protok zaliha.

Ukrajinski partizani izveli sabotažu u četvrtom najvećem ruskom gradu. Gorjelo ključno željezničko čvorište, vlakovi stoje

image

Borci Legije Sloboda Rusiji

Sergey Bobok/Afp

Kyiv Post, pak, piše kako se radi o uništenju desetaka lokomotiva te da su napadi izvedeni diljem Rusije. Kako se navodi, videozapis koji je objavio pokret, za koji Kyiv Post navodi da nisu mogli neovisno potvrditi vrijeme ili lokaciju nastanka, prikazuje lokomotive u plamenu na više lokacija.

Ovaj ukrajinski medij također navodi da su u videosnimci navedene točne lokacije sabotaže, uključujući Arhangelsk (Moskovska oblast); Bezenčuk, Kinel-Čerkasi, Sizran i Toljati (Samarska oblast); Bogdanovič, Nižnji Tagil, Pervouralsk i Bilimbaj (Sverdlovska oblast); Novokuznjeck (Kemerovska oblast); Siktivkar (Republika Komi); Samaru; Orel te okupirane gradove Novooleksiivku u Hersonskoj oblasti i Amvrosiivku u Doneckoj oblasti.

Ruski partizani tvrde: Ubili smo ruskog pukovnika. Terorizirao je stanovništvo, a ubijao je civile i u Jugoslaviji

image

Borci Legije Sloboda Rusiji

Sergei Chuzavkov/Afp

Prema HUR-u, kako se navodi, sabotaža je ciljala lokomotive. U izjavi na Telegramu, HUR je naveo da su pripadnici skupine aktivni od početka ruske sveobuhvatne invazije te da ostaju jedna od najučinkovitijih skupina otpora koje djeluju na ruskom teritoriju.

U zasebnoj izjavi, pokret "Sloboda Rusiji" izvijestio je da je zadao "snažne udarce logistici Putinove vojske", dodajući da dok "oni koji su odustali [od borbe] sjede na udobnim sofama, mi djelujemo i dosežemo novu razinu."

Skupina tvrdi da su kontrolni i energetski sustavi ciljanih vlakova potpuno uništeni, što obnovu čini nemogućom. "Otpor Legije nastavlja jačati i širiti se po cijeloj zemlji - Putinov ološ živjet će u strahu i zaboraviti što znači sigurnost", izvijestili su.

Tko su gerilci pred kojima bježi Putinova vojska: Vodi ih Cezar, a obećanje iz svibnja 2023. frapiralo je Ruse!

image

Borci Legije Sloboda Rusiji

Sergey Bobok/Afp

Od početka ruske invazije na Ukrajinu, partizanski pokreti pojavili su se i na okupiranim ukrajinskim teritorijima i unutar same Rusije, ciljajući vojnu infrastrukturu i opskrbne rute. Jedna od njih je i "Legija sloboda Rusiji", skupina antikremaljskih boraca sastavljena od ruskih građana koji se protive režimu Vladimira Putina, a koja je postala jedna od najvidljivijih.

Udari Ateša

Djelujući u koordinaciji s ukrajinskom obrambenom obavještajnom službom, kako izvještava Euromaidan Press, skupina je preuzela odgovornost za brojne sabotaže od početka rata, uključujući prekogranične upade, prekide željezničkog prometa i napade na vojne objekte s ciljem potkopavanja ratnih napora Moskve iznutra.

U međuvremenu, ukrajinski partizanski pokret Ateš također je izveo više željezničkih sabotaža diljem Rusije i poremetio protok vojne opreme na frontu. Krajem listopada, agent Ateša dignuo je u zrak ključnu željezničku prugu u blizini sela Mislec u Čuvaškoj Republici, privremeno prekinuvši promet vojnih vlakova. Skupina je izvijestila da je to čvorište bilo ključno za prijevoz oružja, streljiva i goriva iz tvornica u regijama Volge i Urala, te je Moskva bila prisiljena preusmjeriti zalihe na dulje rute.

Ranije u listopadu, Ateš je tvrdio da je izvršio još jednu sabotažu u blizini Novočerkaska u Rostovskoj regiji, na ključnoj ruti za premještanje vojnika i opreme na južni front. Napad je navodno izazvao kašnjenja u vitalnim pošiljkama, smanjujući intenzitet ruskih udara na ukrajinske gradove.

U rujnu je skupina izvijestila o nekoliko sličnih operacija, uključujući napade u blizini Jekaterinburga i na Sjevernom Kavkazu, gdje je ciljala željezničke pruge koje se koriste za prijenos streljiva i vozila na frontu. "Svaki udar stvara lanac poremećaja - manje granata, sporije nadopunjavanje i odgođeni popravci - dajući ukrajinskim snagama prednost na bojnom polju", priopćio je Ateš, prenosi Kyiv Post.

Učinak sankcija

Početkom 2024. godine, ruske državne željeznice suočile su se s rastućom krizom jer su zapadne sankcije na dijelove i komponente ozbiljno smanjile teretni kapacitet i dostupnost lokomotiva. Od kraja 2023. godine, Ruske željeznice bore se s nedostatkom lokomotiva uzrokovanim duljim vremenom i smanjenom učinkovitošću popravaka zbog nedostatka uvoznih dijelova. Jedan predstavnik tvrtke priznao je ranije da se situacija "posebno pogoršala" u četvrtom tromjesečju 2023. godine, prisiljavajući željeznice da potraže brza rješenja sa servisnim tvrtkama.

Iako je ukupan broj lokomotiva ostao isti, operativni kapacitet je naglo pao. Sverdlovska željeznica je najteže pogođena, mnogi su vlakovi zaustavljeni zbog popravaka koji nisu posve učinkoviti, što dovodi do čestih novih kvarova.

Ruske željeznice raspolažu s oko 20.000 lokomotiva, od toga LokoTech, dio Transmašholdinga (najveći proizvođač lokomotiva i željezničke opreme u Rusiji, op.a.), održava njih oko 15.000, dok STM-Service upravlja s njih 5000. Obje tvrtke prijavile su poteškoće u nabavi specijalnih maziva, ležajeva i elektroničkih komponenti zbog sankcija, dok je nedostatak osoblja zbog mobilizacije dodatno pogoršao problem, kako piše Kyiv Post.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 02:13