MAGLEV DOLAZI

Megaprojekt kakav svijet još nije vidio: ‘Od Šangaja do Pekinga za dva i pol sata, vlak će voziti do 600 km/h!‘

Novi maglev vlak popunit će prazninu između brzih željeznica i zračnog prijevoza na srednjim udaljenostima

Maglev vlak u Qingdau u Kini (arhivska fotografija)

 Li Ziheng/Xinhua via AFP
Novi maglev vlak popunit će prazninu između brzih željeznica i zračnog prijevoza na srednjim udaljenostima

Novi Maglev vlak kineskog industrijskog diva China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) javno je predstavljen na 17. izložbi modernih željezničkih sustava, održanoj početkom srpnja u Pekingu, piše South China Morning Post.

Vlak sa špicastom aerodinamičnom lokomotivom bit će najbrže kopneno vozilo u Kini i moći će doseći brzinu do 600 kilometara na sat, tvrdi CRRC. Interijer vlaka bit će futuristički.

Predstavnici CRRC-a naveli su da je prva faza razvoja vlaka završena u srpnju 2024. Budućnost kineskog željezničkog prometa ovisit će o daljnjim testiranjima prije nego što vlak postane dostupan javnosti.

image

17. izložba modernih željezničkih sustava u Pekingu

cnsphoto/Imaginechina via AFP

Put od Pekinga do Šangaja, dug oko 1.200 kilometara, CRRC-ov vlak trebao bi prevaliti za svega dva i pol sata. Redovitim brzim vlakovima za tu rutu treba oko pet i pol sati.

Kina otkrila detalje megaprojekta: ‘Za nekoliko godina uvodimo vlakove koji će voziti 600 km/h!‘

Glavni inženjer CRRC-a Shao Nan izjavio je kako tvrtka očekuje da će novi vlak popuniti prazninu između brzih vlakova i zračnog prometa na relacijama do 2.000 kilometara, spajajući pouzdanost i sigurnost željeznice s brzinom avionskog prijevoza.

image

17. izložba modernih željezničkih sustava u Pekingu

cnsphoto/Imaginechina via AFP

Supervodljiva magnetska levitacija omogućuje vožnju bez kontakta s tračnicama, što smanjuje trenje i trošenje. Sustav se aktivira pri brzini od 150 km/h, nakon čega vlak lebdi, dok ga do tada pokreću gumeni kotači.

image

17. izložba modernih željezničkih sustava u Pekingu

Tang Ke/CFOTO via AFP

Novi model opremljen je sustavom za potpuno automatiziranu vožnju koji koristi 5G komunikaciju, umjetnu inteligenciju, akustične senzore i druge tehnologije za nadzor pruge, rekao je glavni inženjer Shao Nan.

Kinezi predstavili vlak koji može voziti 600 km/h: ‘Ovo je najbrže kopneno vozilo na svijetu!‘

Prva kineska maglev linija otvorena je 2003. godine u Šangaju, dok su prve domaće linije u Changshi i Pekingu pokrenute 2016. i 2017. godine, no obje su ograničene na brzinu do 120 km/h.

image

17. izložba modernih željezničkih sustava u Pekingu

Tang Ke/CFOTO via AFP

Kina je izgradila najveću mrežu brzih željeznica na svijetu, s gotovo 48.000 kilometara pruge do kraja 2024. godine, a cilj je premašiti 50.000 kilometara u ovoj godini.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 19:18