NEZAUSTAVLJIVA STRAST DIGITALNE ERE

MILJENKO JERGOVIĆ: Kako smo, u vremenima selfija, postali bezosjećajniji. Selfiji s mrtvim delfinima, s umirućim bolesnicima, s kolonama izbjeglica...

Nedavno je, neposredno nakon terorističkog napada na London, započela još jedna kampanja zgražanja nad građaninom koji je spremno isukao palicu za selfie, na nju natakao smartfon i okidao se na poprištu, s policijskim i bolničkim kolima u pozadini. Još prije američka se tinejdžerka uslikala u Auschwitzu. A tu su i selfiji s mrtvim delfinima, pa s umirućim bolesnicima, pa s kolonama izbjeglica...
Nedavno je, neposredno nakon terorističkog napada na London, započela još jedna kampanja zgražanja nad građaninom koji je spremno isukao palicu za selfie, na nju natakao smartfon i okidao se na poprištu, s policijskim i bolničkim kolima u pozadini. Još prije američka se tinejdžerka uslikala u Auschwitzu. A tu su i selfiji s mrtvim delfinima, pa s umirućim bolesnicima, pa s kolonama izbjeglica...

Od šesnaest mjeseci koliko sam proveo u opsađenom Sarajevu imam osam-devet svojih fotografija. Sve su crno-bijele. Na tri sam slike sam, na ostalima sam u manjem ili većem društvu. Na jednoj smo slici sa Susan Sontag, koja nas je, sa sinom, tog dana došla obići u redakciji. Većinu tih fotografija snimio je Milomir Kovačević Strašni. Dvije je snimio zagrebački fotograf Zoran Filipović, koji se u zimu 1992. iznebuha pojavio u gradu.

Vjerojatno još negdje postoji, ili je postojalo, isto toliko mojih slika koje nikada nisam vidio. I to bi, uglavnom, bilo sve. Nijedne amaterske fotografije, nijednog autoportreta ili porodične slike, premda smo u kući imali fotoaparat (zapravo, dva fotoaparata), a negdje po ladicama i ormarima bilo je i praznih filmova. I znali smo da se oko nas z...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. prosinac 2025 19:36