U SLUŽBI ZNANOSTI

Nudi se 18.000 eura za dva mjeseca ležanja! Mogu se javiti i Hrvati, ali posao nije bezopasan...

Ilustrativna fotografija

Ingram Publishing/Alamy/Alamy/Profimedia

Njemački svemirski centar (DLR) u Kölnu traži osobe koje će tjednima odmarati u krevetu u službi znanosti. Za taj se posao nudi plaća od 18.000 eura, a mogu se prijaviti svi stanovnici Europske unije, pa tako i Hrvati.

Naime, DLR radi istraživanje koje bi trebalo pomoći astronautima u suočavanju s posljedicama bestežinskog stanja, a za to traži 12 dobrovoljaca spremne sudjelovati 60-dnevnoj studiji u simuliranom putovanju, piše Stern.

Eksperiment u suradnji s NASA-om simulira dugo putovanje u bestežinskom stanju na drugi planet. Istraživači žele saznati zašto astronauti imaju problema s koordinacijom - i što u tome može pomoći.

Međutim, fizičke posljedice mogu biti ozbiljne, piše Stern pozivajući se na DLR.

Ispitanike će se preseliti u medicinsku istraživačku ustanovu na 88 dana, od čega 60-ak dana moraju ležati s glavom šest stupnjeva niže od nogu. Tako se pola litre tjelesne tekućine diže u gornju polovicu tijela, gotovo kao što je to u svemiru. Mijenja se pritisak u glavi, a kod ispitanika se pojavljuje i podbuhlo lice. Dolazi i do ograničenja vida i drugih neuroloških problema kao što su vrtoglavica, posrtanje, nedostatak koordinacije i slični simptomi koji bi mogli ugroziti misiju, primjerice, ako bi astronaut na Mjesecu ili na Marsu morao prekoračiti kamen. Sudionici ove studije će zato biti testirani kako bi se utvrdilo pomažu li električni impulsi, trening snage ili električna simulacija mišića protiv takvog ‘gravitacijskog mamurluka‘. Slična istraživanja koja uključuju višemjesečno ležanje u krevetu pod kutom od šest stupnjeva provode se u istraživanju svemira već više od deset godina.

Ispitanici koji leže u krevetu opremljeni su noćnom posudom i podlogom poput pelene. Tuširaju se također u ležećem položaju. Jedu bolničku hranu.

Uvjeti za prijavu za ovaj posao je da osoba bude visoka između 1,53 i 1,90 m, zdrava i nepušač. Sudionici moraju imati BMI od 18 do 30 i dobro govoriti njemački, a plaća je 18.000 eura.

Unatoč primamljivoj plaći, sve ovo ne dolazi bez fizičkih posljedica. Uslijed neaktivnosti dolazi do propadanja mišića i kostiju, remeti se osjećaj za ravnotežu, mijenja se rad kardiovaskularnog sustava, piše DLR. Slična studija Francuskog instituta za svemirsku medicinu pokazala je smanjenje gustoće kostiju i poteškoće u stajanju, a studija sa Sveučilišta u Bathu je pokazala povećan rizik od dijabetesa tipa 2.

19. travanj 2024 21:52