DETALJI ‘PAUKOVE MREŽE‘

Otkriveno kako su pijani Rusi umalo ugrozili najmoćniji ukrajinski napad dosad: ‘Danima su pili, nismo mogli doći do njih‘

Vasil Maljuk otkrio je dosad nepoznate detalje

Uništeni ruski bombarderi u operaciji ‘Paučina‘

 Ministry Of Defense Of Ukraine/upi/profimedia/Ministry Of Defense Of Ukraine/upi/profimedia
Vasil Maljuk otkrio je dosad nepoznate detalje

Šef ukrajinske sigurnosne službe (SBU) Vasil Maljuk otkrio je s kojim su se neuobičajenim i visokorizičnim izazovima Ukrajinci suočili prilikom planiranja jedne od najimpresivnijih ukrajinskih operacija u ovom ratu - „Paukove mreže“, piše united24.

Maljuk je u intervjuu za kanal "We are Ukraine" objasnio da je SBU iskoristio svoja prethodna iskustva u borbi protiv međunarodnog organiziranog kriminala, uključujući narkokartele, kako bi neopaženo prokrijumčario zabranjenu opremu preko granica neopaženo.

„Detaljno smo proučili kako međunarodni narkokarteli tajno dostavljaju zabranjenu robu u razne dijelove svijeta, a da ne alarmiraju carinu ili granične vlasti…“

„Ako čitate između redaka, mislim da su mnogi primijetili određene paralele između prvog napada na Krimski most - kada je kamion prevozio 21 tonu eksploziva - i Operacije ‘Paukova mreža’“, rekao je Maljuk.

image

Uništeni ruski bombarderi u operaciji ‘Paučina‘

Ministry Of Defense Of Ukraine/upi/profimedia/Ministry Of Defense Of Ukraine/upi/profimedia

Prepreke na neprijateljskom teritoriju

Šef SBU-a priznao je da je dopremanje potrebne opreme u Rusiju, koja je podvrgnuta strogim sankcijama, bilo logistički izuzetno teško. No korupcija unutar ruskih carinskih službi pokazala se kao prednost. Opisao je da su morali proći „sedam krugova pakla“ kako bi proveli plan. Operacija je kasnila mjesec dana zbog poremećaja u ruskoj prometnoj mreži, dijelom izazvanih produženim alkoholnim pijankama vozača tijekom proljetnih praznika.

„Planirali smo djelovati prije 9. svibnja, ali za Uskrs su toliko pili…Nismo mogli doći do naših izvora. Jedan vozač je nestao, zatim još jedan. Onda su došli prvomajski praznici pa ih nije bilo tjedan dana. Onda 9. svibnja. Zbog toga smo u biti izgubili mjesec dana“, prisjetio se Maljuk.

Gotovo razotkrivanje i izmišljeno pokriće

Dodatna komplikacija nastala je kada je jedan od ukrajinskih suradnika slučajno aktivirao krovni mehanizam jedne od mobilnih drvenih kabina u kojima su bili skriveni dronovi, otkrivši opremu vozaču.

Brzo su smislili objašnjenje, tvrdeći da se radi o specijaliziranim uređajima za praćenje divljih životinja i otkrivanje krivolovaca.

„Vozač je imao 63 godine, nije bio baš vičan tehnologiji, i povjerovao je. Priču smo dodatno potkrijepili odgovarajućom novčanom nagradom“, rekao je Maljuk.

image

Nova snimka iz ukrajinske operacije "Paukova mreža"

Facebook/Служба безпеки України/

Izvedba i rezultati

Operacija „Paukova mreža“, pokrenuta 1. lipnja, ciljala je aerodrome Olenja, Belaja, Djagilevo i Ivanovo, napadajući ruske avione tipa A-50, Tu-95 i Tu-22M3.

Prema izvoru iz SBU-a, u operaciji je oštećen ili uništen 41 ruski zrakoplov, što čini oko 34% strateških nosača projektila stacioniranih u tim bazama.

Planiranje je trajalo više od 18 mjeseci. Najprije su u Rusiju prokrijumčareni FPV dronovi, a kasnije i mobilne drvene kabine pod čijim su krovovima dronovi bili skriveni.

Na početku operacije, krovovi su daljinski otvoreni, što je omogućilo njihovo lansiranje.

Ukrajinski predsjednik Volodimir Zelenski kasnije je potvrdio da su sve osobe koje su pomagale u organizaciji operacije evakuirane iz Rusije. Ipak, Moskva je na potjernicu stavila 37-godišnjeg ukrajinskog državljanina Artema Timofejeva - navodnog vlasnika kamiona korištenih u napadu.

Ranije su se pojavila izvješća da je nakon Operacije „Paukova mreža“ Rusija bila prisiljena koristiti strateške bombardere Tu-160 za lansiranje vala krstarećih raketa Kh-101 na ciljeve širom Ukrajine - potez koji ukazuje na sve izraženiji nedostatak zrakoplova Tu-95MSM, koji se inače koriste za takve operacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 17:25