WASHINGTON - Još ne znamo uzrok i okolnosti pada aviona, no nastavljamo potragu za crnom kutijom u veljači - izjavili su istražitelji velike zrakoplovne nesreće u kojoj se 1. lipnja zrakoplov Air Francea pod misterioznim okolnostima srušio u Atlantski ocean.
Svih 228 putnika i članova posade koji su iz Pariza letjeli za Rio de Janeiro je poginulo, a tragedija je pokrenula niz pitanja o sigurnosti zračnog prometa i ispravnosti Airbusovih aviona. Mnogi su za nesreću okrivljavali zaleđivanje senzora brzine, tzv. pitot tuba, što je naposljetku rezultiralo ograničenjem upotrebe senzora francuskog proizvođača Thales.
No, prema izvoru bliskom istrazi, nisu pronađeni novi tragovi ili dokazi koji bi potvrdili tu sumnju. Umjesto toga, istražitelji će proizvođačima zrakoplova u sklopu novog izvještaja savjetovati da produlje vrijeme odašiljanja signala crnih kutija sa sadašnjih 30 na 90 dana te postave dodatne signalne uređaje na dijelove aviona koji su istražiteljima najbitniji u slučaju nesreće.
Proizvođačima će biti preporučeno da istraže mogućnosti ugrađivanja sustava koji bi u svakom trenutku slali informacije o mjestu, smjeru i visini na kojoj se avion nalazi. Čuju se i glasovi o potrebi dodatnih znanstvenih istraživanja vremenskih uvjeta na velikim visinama u zonama u kojima su česte turbulencije poput ekvatora. Prije nekoliko dana avion Air Francea, koji je također letio iz Pariza u Brazil, na istom je području propadao tisuće stopa nakon što je uletio u turbulencije.