STEREOTIPI

Slovenija: 'Treba li za hit pokazati rit' - projekt protiv seksizma u pop-glazbi

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 11.11.2018. u 15:51

INSTAGRAM

„Treba li za hit pokazati rit?“ šaljivi je moto projekta „pop stereotipi“ kojim u Sloveniji njegovi autori pozivaju mlade da uspostave distancu prema video sadržajima koji uspješnice promoviraju golotinjom izvođača i pratećih skupina, te iskrivljenim odnosom spolova.

„Žene se u videospotovima muških izvođača prikazuju kao pasivna bića bez inteligencije i osobnosti, kao obnaženi ukrasi muškaraca kojima masiraju potplate ili toče šampanjac ili pred njima izazovno plešu. Nisu bolji ni video-spotovi ženskih izvođača koje same sebe predstavljaju seksualnim objektima i zavodnicama, često uz pratnju obnaženih plesačica“, navode autori projekta koji između ostalog predstavljaju i u školama kako bi pedagoge i učenike upozorili na stereotipe i seksizam u komercijalnoj muzici i njezinoj prezentaciji na YouTubeu i društvenim mrežama.

Poznate pjevačice naprosto se natječu koja će time više šokirati gledatelje i slušatelje, npr. Nicki Minaj, Miley Cyrus, Jennifer Lopez, Beyonce, Ariana Grande, Fergie, Kesha, navode autori projekta, među kojima je više žena, tvrde idejni začetnici ovog projekta.

„Vidimo da seksizam, spolno nasilje, objektivizacija žena i patrijarhalnost u popularnoj glazbi nažalost već postaju nešto obično i normalno“, navele su u promotivnoj akciji projekta koji prate plakat i video-spot slovenske skupine „Šlajn“.

Njihova pjesma „Ako hoćeš hit, treba pokazati rit“ na šaljiv način upozorava na iskrivljene predodžbe koje o muškarcima, ženama, ljubavi i seksu širi video prezentacija popularne glazbe, te poziva da se prilikom konzumiranja takvih sadržaja „uključi mozak“ i kritička distanca.

„Glazbeni video-spotovi su najdostupniji dio popularne kulture koju apsorbiraju mladi. To je virtualni svijet koji mlada i neiskusna publika nekritički prihvaća kao stvarnost jer muzika ima velik utjecaj na njihovo razmišljanje i ponašanje“, kazala je Tanja Rudolf iz nevladine organizacije koja podržava projekt.

Jedno pilot-istraživanje pokazalo je da mladi u Sloveniji od 12 do 18 godina najčešće slušaju pop, rock, hip hop i elektronsku glazbu, a zabrinjavajuće je da nešto više od polovice anketiranih nije svjesno otvorenog seksizma i nerealnosti predodžaba o odnosu među spolovima koju dio komercijalne prezentacije te glazbe proizvodi, navode autori studije.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo