REPORT GOJKA DRLJAČE

U SAD-u za cijepljenje daruju novac, obveznice, jointove marihuane... Hoće li i Hrvatska primijeniti sličan pristup?

Lokalne vlasti i kompanije ovo poduzimaju kako bi podigli razinu kolektivnog imuniteta na infekcije SARS-CoV-2 virusa
 Brittany Murray/Zuma Press/Profimedia

U Sjedinjenim Državama usporio se ritam cijepljenja bez obzira na to što cjepiva imaju sasvim dovoljno; razlog usporavanja jest veliki postotak onih koji su skeptični prema cjepivima ili jednostavno nisu dovoljno motivirani za cijepljenje. Država i kompanije stoga kao mamce za cijepljenje počinju nuditi novac, slatkiše, popuste… pa čak i već zamotane jointove marihuane. Ciljanje pojedinaca koji nisu voljni primiti cjepivo posebnim promotivnim ponudama lokalne vlasti i kompanije poduzimaju kako bi podigli razinu kolektivnog imuniteta na infekcije SARS-CoV-2 virusa.

U Hrvatskoj kao turističkoj zemlji, ovisnoj o dojmu (epidemiološke) sigurnosti turista, otvara se pitanje hoće li i naše lokalne vlasti ili turističke kompanije pripremiti motivacijske ponude za skeptične ili nezainteresirane za cijepljenje. Donosimo neke od primjera kreativnih promocijskih rješenja za ubrzanje cijepljenja u Sjedinjenim državama:

Zapadna Virginia onima od 16 do 35 godina koji se cijepe daje štedne obveznice u vrijednosti od 100 dolara.

Greenhouse of Walled Lake, kompanija koja prodaje marihuanu u Michiganu, uz slogan „pot for shots“ od veljače u svojim ljekarnama podijelila je više od 25.000 smotanih jointova marihuane ljudima koji su se odlučili cijepiti. Glavna direktorica kompanije Jerry Millen naglasila je kako su mnogi ljudi zbog toga bili „ekstatični“.

Država Maryland od ponedjeljka svim državnim zaposlenicima koji prime obje doze isplaćuje po 100 dolara.

U New Jerseyu svi sa svojom potvrdom da su cijepljeni mogu dobiti besplatno pivo u 13 pivnica.

U Detroitu svi koji dovezu nekoga na cijepljenje dobivaju 50 dolara na prepaid kartici.

Kompanija Krispy Kreme nudi besplatnu glaziranu krafnu svaki dan ostatak godine svima koji pokažu potvrdu da su cijepljeni. 21-godišnjak Carly Mack iskoristio je tu ponudu 5 puta te kaže kako je i inače oduševljen tzv. freebiesima za prehrambene proizvode, pa ga Krispy Kreme ponuda odvela na cijepljenje.

Muzej Abrahama Lincolna u Illinoisu nudi besplatne ulaznice svima koji pokažu potvrde o cijepljenju sve do kraja lipnja.

Svi koji se cijepe u NRG Parku u Houstonu dobivaju karte za različite evente kao što su Disney on Ice ili nastup repera Travisa Scotta na Astroworld festivalu.

Cleveland Indians bejzbol tim prodaje ulaznice za utakmice po samo 5 dolara cijepljenima, a Cincinnati Redsi za nešto skupljih, ali i dalje vrlo jeftinih 10 dolara.

Inače, u Sjedinjenim državama 147 milijuna ljudi primilo je po jednu dozu cjepiva, dok je oko trećine populacije u potpunosti cijepljeno. Bidenovoj administraciji cilj je cijepiti 70 posto odraslih do 4. lipnja. No, i dalje je veliki udio koji se principijelno ne žele cijepiti bez obzira na bilo kakvu promotivnu poruku ili prigodni dar.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 05:29