RASTROŠNI SUPERJUMBO

USPON I PAD NAJVEĆEG PUTNIČKOG AVIONA NA SVIJETU Njegov razvoj koštao je 25 milijardi eura, putnici ga vole, ali otpočetka je bio osuđen na propast

 
Lufthansin Airbus A380
 Profimedia, DDP
 

Kad je prvi prototip Airbusa A380 poletio s piste Airbusova postrojenja u Touluseu 2005. godine, tvrtka i njezini inženjeri proslavili su prvi uspjeh ambicioznog projekta koji je trebao stubokom promijeniti krajolik putničkog zračnog prometa. Jučer, ni 15 godina poslije, Airbus je odlučio prekinuti proizvodnju i odustati od zrakoplova koji se pokazao potpuno neprikladnim za današnje potrebe.

Kad je Airbus počeo planirati najambiciozniji projekt u svojoj povijesti, zračni je promet izgledao znatno drukčije. Zrakoplovne tvrtke operirale su prema modelu “hub and spoke” (čvorišta i žbica) - međunarodni i interkontinentalni letovi odvijali su se između najvećih čvorišta, u velikim zrakoplovima poput jumbo jeta - Boeinga 747. Ako je tko htio, primjerice, letjeti iz Washingtona u London, ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2025 06:13