NAVALA

ZAŠTO SU JAPANCI POLUDJELI ZA FUKUBUKUROM Nezapamćena pomama za simpatičnim 'sretnim' vrećicama koje su u prodaji dostupne samo tjedan dana

 
 Getty Images

Zovu ih Fukubukuro i svaku Novu godinu Japanci stoje satima u redovima kako bi ih kupili. Radi se o zapečaćenim vrećicama koje sadrže sve što je moguće kupiti u dućanima, od hrane do odjeće, ovisi o trgovinama, ali caka je što kupci ne znaju što je u njima. Jer, vrećica je, naravno, zatvorena.

Zvuči suludo? Možda, ali koncept je uistinu odličan. Sve je počelo kada su japanske trgovine smislile način kako se na početku godine riješiti starih kolekcija. Odjeću su trpali u vrećice, zatvorili ih i prodavali po nižim cijenama. Odjednom su se ljudi potpuno pomamili za njima, a uskoro su i trgovci shvatili da je to fantastičan način da se riješe stare robe.

Nacija je u kratko vrijeme izgubila glavu za zapečaćenim vrećicama i danas je u Japanu proslava Nove godine nezamisliva bez Fukubukura. Vrećice su postale idealan poklon za najbliže, pa makar se oni bili razočarani kada vide što se nalazi unutra. Ali, uzbuđenje kod otvaranja misteriozne vrećice je ipak neprocjenjivo.

Shoppers look at New Year
Profimedia, Newscom

Kada se točno izrodila ideja oko Fukubukura nitko za sigurnošću ne zna reći, ali postoji nekoliko verzija priče da je sve krenulo prije više od 100 godina. Neke trgovine, navodno, nisu znale što će sa starom robom pa su ih potrpale u neke vrećice i prodavale po velikom popustu.

Danas gotovo sve trgovine u Japanu prodaju Fukubukuro, a trend su prihvatili i globalni lanci kao što su Starbucks i Armani.

Misteriozne vrećice koštaju od nekoliko dolara pa do nekoliko stotina dolara, ovisi o kojem se dućanu radi. Dakle, već po cijeni vrećice možete zaključiti kako ćete proći, jer ako iskeširate 1000 dolara za Fukubukuro u Hugo Bossu ili Armaniju, teško da ćete unutra pronaći 'škart' u kojem se nećete usuditi izaći na ulicu.

Shoppers grab
Profimedia, Newscom

U svakom slučaju, Japanci već u prvim satima Nove godine čekaju u redu ispred omiljenih trgovina kako bi došli do svoje misteriozne vrećice. Ludilo traje tjedan dana, jer obično toliko vremena treba da se sve rasproda.

- Kupovanje Fukubukura je nešto kao kockanje - rekao je Clark Lawton, Englez koji živi u Tokiju, za BBC.

- Ove godine sam kupio i sebi jedan. Fantastično je uzbuđenje koje te drži prije otvaranja, ali to je ujedno šansa da dobiješ nešto dobro po povoljnijoj cijeni.

U prvim danima nove godine japanske društvene mreže prepune su Fukubukura, svi vole pokazati i pohvaliti se kako su prošli.

- Ove godine sam oduševljena Fukubukurom, ali što je još važnije, veličina je savršena - manje-više ovako izgledaju poruke na Twitteru.

Također, u prvih nekoliko tjedana nove godine japanski oglasnici su također prepuni razne odjeće i gadgeta, jer ljudi koji nisu imali toliko sreće što prije pokušavaju prodati ili razmijeniti sadržaj svog Fukubukura s ostalim 'nesretnicima'...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 11:27