BEIRUT - Zrakoplov Ethiopian Airlinesa sa 83 putnika i sedam članova posade danas se, sav u plamenu, srušio u more u blizini Beiruta nedugo nakon ponoći. Prema svemu sudeći, najnoviju veliku zračnu nesreću nitko nije preživio.
Libanonski predsjednik Michel Suleiman isključio je terorizam kao mogući uzrok te bilo kakvu sabotažu aviona. Istraga je u tijeku, no zasad se zna samo da je osam godina stari Boeing 737-800 eksplodirao nekoliko minuta nakon što je poletio i da je u libanonskome glavnom gradu već dva dana veliko nevrijeme. Istražitelji, objavljeno je, ispituju je li možda munja pogodila avion, no stručnjaci tvrde da je letjelica morala moći odoljeti vremenu, ako ono nije bilo ekstremno loše. Vjeruju da je prije riječ o kvaru na motoru u sprezi s vremenskim (ne)uvjetima.
Putnici, među kojima su većina bili Libanonci i Etiopljani, putovali su iz libanonskoga glavnog grada u Adis Abebu. Dosad su pronađena tijela njih 23, a krhotine aviona, među kojima su sjedala, lijekovi i ženska cipelica, more je naplavilo na obalu u satima nakon nesreće. Za ljudima se i dalje traga, iako loše vrijeme otežava napore spasilačkih ekipa.
Prošao sve preglede
Dok se nagađa o uzrocima nesreće, etiopijska je kompanija objavila da je zrakoplov imao posljednji pregled 25. prosinca, kada je ustanovljeno da je sve u redu. Odletio je iz Etiopije bez ikakvih naznaka da bi moglo biti problema, kao i iz Beiruta kobnoga jutra. Mediji ističu da se, iako afričke aviokompanije nisu na glasu kao sigurne, Ethiopian Airlines uglavnom smatra sigurnim prijevoznikom. Imao je dvije nesreće u svojoj povijesti: jednu 1996., kad je zrakoplov otet i srušen nakon što je nestalo goriva, te drugu 1988., kada je pri polijetanju u jedan od motora uletjelo jato ptica.
Sporno kormilo aviona
Nesreća je, naprotiv, obnovila pitanja u vezi s Boeingom, koji se smatra jednim od najsigurnijih u svjetskome zračnom prometu. Taj se avion, naime, u posljednjih 15 godina našao u nizu incidenata koji su povezivani s navodno problematičnim kormilom aviona. Posljednja nesreća dogodila se u veljači 2009. kad se Boeing 737-800 Turkish Airlinesa srušio kraj piste u Amsterdamu.
Ministarstvo obrane izjavilo je da se Boeing u eksploziji raspao na četiri dijela. Jedan očevidac, zaposlenik benzinske crpke, izjavio je da je nesreća izgledala kao da se more zapalilo.
Avion je vlasništvo američke kompanije
CIT grupa ima flotu od 300 aviona i posluje sa stotinu aviokompanija
BEIRUT - Kompanija koja je iznajmila Ethiopian Airlinesu sada srušeni zrakoplov Boeing 737-800, američka je tvrtka poznata u avijacijskoj industriji. CIT Aerospace dio je CIT grupe i u svojoj floti ima više od 300 letjelica. Prema podacima koje ima na svojoj internetskoj stranici, posluje s više od stotinu aviokompanija. Kompanija se nedavno oporavila od bankrota izazvanog svjetskom financijskom krizom. U floti Ethiopian Airlinesa imaju dva njihova Boeinga, a nedavno su objavili da će ih uskoro naručiti još deset. Inače, model 737-800 jedan je od najprodavanijih modela, a Boeing 737 smatra se jednim od najsigurnijih zrakoplova u uporabi na svijetu.
Padovi u more
- 30. lipnja 2009. Airbus Jemenie Airlines srušio se u Indijski ocean u blizini Komora. Poginulo je 152 ljudi, a djevojčica (12) je preživjela.
- 1. lipnja 2009. Airbus Air Francea sa 228 ljudi nestao je s radara nasred Atlantika na putu između Rio de Janeira i Pariza. Nije bilo preživjelih.
- 15. siječnja 2009. Pilot US Airwaysa sletio je na rijeku Hudson u New Yorku kratko nakon polijetanja s La Guradije. Svih 155 ljudi je preživjelo.
- 1. siječnja 2007. Boeing kompanije Adam Air of Indonesia srušio se na domaćem letu. Svih 102 ljudi je poginulo.