ISPROBALI SMO GA

Danas je iz Zagreba po prvi put krenuo novi vlak HŽ-a, i to točno na vrijeme! ‘Ne treba mu struja, evo o čemu je riječ‘

Projekt je vrijedan više od 17 milijuna eura. Financiran je iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti

Puštanje u promet prvog elektrobaterijskog vlaka 

 Ranko Suvar/Cropix
Projekt je vrijedan više od 17 milijuna eura. Financiran je iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti

Hrvatska je danas dobila prvi elektrobaterijski vlak koji kombinira električni i baterijski pogon. Radi se o tehnologiji koja omogućuje vožnju i ondje gdje nema kontaktne mreže. Vlak je proizveo KONČAR, a prvi put je svečano prometovao na relaciji Zagreb – Bjelovar, uz nazočnost ministra Olega Butkovića.

Riječ je o dijelu projekta vrijednog 17,1 milijun eura, financiranog iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a svečano je predstavljen na zagrebačkom Glavnom kolodvoru.

Točno u 8:30 na Glavnom kolodvoru pojavio se potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture kojeg su dočekali predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Gordan Kolak.

image
Ranko Suvar/Cropix

Uz njih, ondje se okupilo stotinjak uzvanika kako bi nazočili prvoj vožnji novog elektrobaterijskog vlaka.

Nekoliko minuta kasnije na kolodvor je stigao i sam vlak izazvavši veliko zanimanje okupljenih budući da predstavlja dugoočekivanju modernizaciju hrvatskog željeznčkog putničkog prijevoza.

image
Ranko Suvar/Cropix
image
Ranko Suvar/Cropix
image
Ranko Suvar/Cropix

Točan kao švicarski sat - 8:45 - po voznom redu, što većinom nije slučaj za HŽ, vlak je krenuo prema Bjelovaru. Prvih 44 kilometra, do stanice Gradec, prometovao je koristeći električnu energiju iz kontaktne mreže.

Nakon toga, budući da pruga do Bjelovara nije elektrificirana, vlak je prešao na baterijski pogon. Ukupno će tim pogonom prijeći 30 kilometara, a po dolasku na odredište baterije će se puniti na jednoj od šest novoizgrađenih punionica.

PROČITAJTE VIŠE: Sekunde do katastrofe: Evo kako je u posljednji tren spašen putnički vlak za Zagreb u kojem je bilo više od 200 ljudi

Kako doznajemo, elektrobaterijski vlak može na baterijskom pogonu prijeći najmanje 100 kilometara, i to u najzahtjevnijim uvjetima – s punim kapacitetom putnika i čestim stajanjima.

Podsjetimo, elektrobaterijski vlak proizveden je u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. U sklopu projekta proizveden je i baterijski vlak te šest punionica. Ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milijun eura.

image
Ranko Suvar/Cropix

Novi vlak raspolaže s 157 sjedećih i 158 stajaćih mjesta, ima tri para dvokrilnih vrata, rampe za osobe u invalidskim kolicima, prostor za bicikle te audio-vizualni sustav za informiranje putnika i videonadzor. Putnicima je u vlaku omogućen i besplatan pristup internetu. Na elektrificiranim dionicama može voziti do 160 kilometara na sat, a na baterijskom pogonu do 120 kilometara na sat.

Nabavom baterijskih vlakova omogućuje se organizacija željezničkoga putničkog prijevoza na neelektrificiranim prugama na ekološki prihvatljiv način suvremenim vlakovima, koji za svoj pogon koriste električnu energiju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2025 20:06