Da se nije dobro pouzdati u umjetnu inteligenciju, uvjerila se u to jedna osoba koju su nedavno spašavali na Sljemenu pripadnici Hrvatske gorske službe spašavanja!
Upravo o toj neobičnoj situaciji tijekom nedavne akcije spašavanja, zagrebački HGSS je odlučio progovoriti.
"Osoba koja se izgubila nije odmah kontaktirala 112, već je pomoć pokušala potražiti putem umjetne inteligencije. Chatbot joj je savjetovao da krene niz potok, što ju je dovelo u još teži teren i u veće probleme. Zabrinjavajuće je to što joj chatbot ni u jednom trenutku nije savjetovao da nazove broj 112. Srećom, osoba je pronađena ubrzo živa i neozlijeđena. U trenucima panike ljudi često pokušavaju pronaći najbrže rješenje, ono koje im se čini logičnim i dostupnim. Tehnologija nam svakodnevno nudi privid sigurnosti, ali u prirodi vrijede drukčija pravila: baterija se prazni, signal nestaje, a pogrešna odluka može značiti ozbiljan problem - napisali su iz HGSS-a.
Ističu da je u njihovim akcijama spašavanja presudno iskustvo, procjena i ono što nijedan algoritam ne može izračunati, a to je ljudska odluka.
- Na kraju, poruka ostaje ista kao i prije: Kad se izgubiš, zovi 112. Ostani na mjestu, slijedi upute spašavatelja i čuvaj bateriju mobitela. Umjetna inteligencija će mijenjati svijet, ali dok god u jednadžbi spašavanja postoji čovjek u nevolji, u formuli mora ostati i čovjek koji ide po njega - poručuju za kraj HGSS-ovci.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....