Ogromne gužve paralizirale su zagrebačke ceste od ranog jutra, a širi centar grada već je potpuno u "crvenom". Ključni problem i dalje je blokada Slavonske avenije kod Vjesnika, gdje se stvaraju duga čekanja. Ova odluka za posljedicu je imala preljev velikog broja automobila, prema nekim podacima njih 100 tisuća na južnu obilaznicu, ali i okolne ulice. Kako javljaju čitatelji, Zagrepčani na zapadu grada prometno su odsječeni.
Zbog toga su Horvaćanska, Jadranska avenija i Avenija Dubrovnik pod teškim opterećenjem, a vozači javljaju o čepovima koji se praktički ne miču.
Velike gužve zabilježene su i na Selskoj, Zelenom valu prema istoku, Zagrebačkoj cesti, kao i na Aleji grada Bolonje te Ilici, gdje se promet kreće usporeno ili povremeno stoji.
Vozačima se savjetuje izbjegavanje šire zone Vjesnika i korištenje alternativnih pravaca gdje je to moguće.
Mnogi jutros pokušavaju izbjeći kaos koristeći Google Maps, no i taj se sustav teško nosi s prometnim slomom pa daje nelogične i, u nekim slučajevima, potpuno pogrešne upute. Primjerice, ako iz smjera juga idete Savskom cestom prema sjeveru i želite doći do Zagrepčanke, najbrže je, kao i inače, nastaviti ravno Savskom, gdje zasad nema većih zastoja i gdje nova regulacija oko Vjesnika ne utječe na promet.
No Google Maps nudi sasvim drugačiju, kompliciraniju rutu: skretanje na Prisavlje, potom ulazak na blokiranu Slavonsku, zatim kroz cijelo Trnje pa u već zakrčenu Vukovarsku. Sustav se, čini se, pogubio u svim zabranama i kolonama koje se šire na sve strane.
Zato se vozačima savjetuje dodatni oprez pri korištenju navigacije, kako si u pokušaju da zaobiđu gužve ne bi još više produžili put.
Gradske službe pozivaju Zagrepčane da, gdje god mogu, putuju javnim prijevozom. Autobusna linija 107 Jankomir- Žitnjak ima prioritetni prolazak Slavonskom avenijom na potezu od Selske do Savske.
Vozači ZET-a poručuju: ‘Idite pješice‘
Međutim, ni građani koji odluče koristiti ZET-ove usluge nisu uspjeli izbjeći prometni kaos.
- Kome nije hladno i problem hodati, preporučujem da izađete iz tramvaja i nastavite pješke. Imamo zastoj sve do Trešnjevačkog placa i potrajati će idućih 40 minuta - savjet je vozača jednog od tramvaja koji prometuju s okretišta Ljubljanica.
Putnici su većinski poslušali vozačev savjet te se tako niz Ozaljsku sve do Tržnice Trešnjevka slila rijeka ljudi. Kako javljaju čitatelji, umjerenom brzinom hoda su pretekli nekoliko tramvaja čijim se žutim trakama već tjedan dana koriste i osobni automobili.
Kilometarske kolone na obilaznici
No, čepovi se ne stvaraju samo na granici zapada i istoka već i na zapadnim izlazima iz grada. Prema dojavi građana, kolone za izlaz na Zagrebačku aveniju i uključenje na južnu obilaznicu počinju već na Jankomiru. Kolona u kojoj su se našli čitatelji broji 2,5 kilometara.
Pročelnik Gradskog ureda za za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost Andro Pavuna rekao je da će policija propuštati autobus što znači da će prometovati 10 do 15 minuta brže nego sada, a povećat će se i broj polazak te je građane pozvao da se što više koriste javnim prijevozom.
Novo prometno rješenje uključuje izgradnju premosnice za dvije trake prema istoku, ukidanje lijevih skretanja i promjenu semaforskih ciklusa kako bi se povećala protočnost prometa.
U Savskoj ulici neće se ništa mijenjati, a u Slavonskoj će se povećati trajanje zelenog svjetla. Zeleno svjetlo za smjer istok-zapad produžit će se s 30 na 80 sekundi, a semaforski ciklus na 120 sekundi.
Danas se očekuje izvješće Hrvatskog centra za potresno inženjerstvo o stanju izgorjelog Vjesnikovog nebodera. Stručnjaci su proteklih dana nastojali utvrditi kolika je otpornost konstrukcije Vjesnikova nebodera nakon katastrofalnog požara, a o tome ovise i prometna rješenja oko Vjesnika.
Pregled su radili i dronovima koji su kružili oko Vjesnikova nebodera kako bi se otkrilo je li siguran ulaz u zgradu na koji čekaju policijski istražitelji kako bi mogli početi s očevidom na mjestu požara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....