KOMUNALNA POLICIJA

Kvartovima će patrolirati 17 ljudi koji će paziti kako se odlaže otpad

Osim toga, u spremnike su postavljeni senzori koji u slučaju popunjenosti veće od 85 posto javljaju da je potrebno pražnjenje
Operativni komunikacijski odjel i Ophodarska služba podružnice Čistoća
 Davor Pongračić / CROPIX

Zagrebačka Čistoća predstavila je jučer novi operativni komunikacijski sustav koji će pratiti popunjenost spremnika na zelenim otocima, kao i službu za ophodnju, svojevrsnu komunalnu policiju koja će paziti kako građani odlažu otpad.

Što se tiče prvog noviteta, riječ je o sistemu koji u svakom trenutku prati lokaciju vozila Čistoće te ih usmjerava prema lokacijama koje treba očistiti kako bi se svaki kamion vratio pun u bazu. U sklopu sustava ujedno su postavljeni senzori u spremnike na zelenim otocima koji u slučaju popunjenosti veće od 85 posto javljaju da je potrebno pražnjenje.

Edukacija

- Prije smo radili na dojave te bi u tom slučaju morali slati kamion iz baze da isprazni spremnike na zelenom otoku. Sada će sustav samostalno raspoređivati vozače te ih preusmjeravati na lokacije gdje je to potrebno – kazao je Jure Leko, voditelj Čistoće. Implementacija sustava koštala je oko 150.000 kuna, a Leko je dodao da će na ovaj način uštedjeti na gorivu te brže reagirati u sprječavanju nagomilavanja otpada na zelenim otocima.

Nakon toga predstavljena je ophodarska služba koja će patrolirati gradom i brinuti za čistoću Zagreba. U službi je 17 ljudi, po jedan za svaku gradsku četvrt, i oni će dojavljivati mjesta s pretrpanim kontejnerima te ujedno upozoravati građane koji nepropisno odlažu otpad.

- Služba će educirati građane i na terenu ih učiti o pravilnom odvajanju otpada, a sve nepravilnosti prijavljivat će nadležnim službama. Fokus rada bit će im zeleni otoci, ali provjeravat će i privatne spremnike – rekao je Robert Kostić, direktor Sektora za komercijalne poslove, te dodao kako oni zasad neće naplaćivati kazne građanima jer nije donesen novi cjenik.

Vozni park

Što se tiče tih ljudi, Kostić je naveo da su neki od tih 17 djelatnika premješteni iz drugih jedinica Čistoće, a nekolicina ih je zaposlena upravo za ovaj posao. Svi će na terenu imati i svoj službeni automobil, jedni su već dio voznog parka podružnice, a drugi su kupljeni, odnosno iznajmljeni baš za tu svrhu.

Na predstavljanju je bio i gradonačelnik Milan Bandić koji je napomenuo da neće dizati cijene računa za odvoz otpada sve dok “ne optimizira rad Čistoće”. Koliko će ona trajati, nije naveo, samo je rekao da će se sve vidjeti za tri mjeseca. Dodao je i da će se nastaviti s uklanjanjem i premještanjem lokacija zelenih otoka te provesti velika provjera među radnicima Čistoće kako bi se odvojio “grah od kukolja”.

- U Čistoći radi više od 2000 ljudi. Od toga 98 posto radi svoj posao pošteno i odgovorno, no dva posto ih to ne čini. Njih trebamo pronaći i maknuti – izjavio je Bandić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 07:34