U Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu potpisan je Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt izgradnje infrastrukture potrebne za punjenje električnih autobusa u pogonu Podsused, vrijedan ukupno 27,4 milijuna eura. Radi se o koraku u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026., kojim se predviđa modernizacija i postupna dekarbonizacija javnog gradskog prijevoza.
Projekt obuhvaća izgradnju punionice opremljene s najmanje 62 punjača, odnosno 124 mjesta za istovremeno punjenje vozila. Planirana je i instalacija ispravljačkih jedinica, upravljačkog kontejnera te prateće elektrotehničke i građevinske infrastrukture. Uz samu izgradnju, predviđena su i ispitivanja te probni rad cijelog sustava. Punionica će se smjestiti unutar postojećeg ZET-ova pogona u Podsusedu, a projekt je zamišljen tako da se u budućnosti može dodatno nadograđivati ovisno o potrebama.
EU će pokriti 77 posto troškova
Vrijednost ulaganja raščlanjuje se na 21 milijun eura prihvatljivih troškova koji se mogu pokriti bespovratnim sredstvima, dok će se preostali dio financirati iz vlastitih izvora. Rok za dovršetak radova postavljen je na lipanj 2026. godine.
Na svečanosti potpisivanja prisustvovali su ministar gospodarstva Ante Šušnjar, direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Luka Balen te predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović.
- Ovaj projekt predstavlja važan korak prema dekarbonizaciji javnog gradskog prijevoza i smanjenju emisija stakleničkih plinova. Vlada je predana provedbi energetske tranzicije kroz konkretne mjere i ulaganja koja će unaprijediti kvalitetu života građana - izjavio je ministar Šušnjar.
Predsjednik Uprave ZET-a, Bogdanović, rekao je kako je izgradnja infrastrukture nužan preduvjet za uvođenje električnih autobusa u redovni promet.
- Naš je cilj putnicima osigurati suvremenu i ekološki prihvatljivu uslugu.
Direktor Fonda, Balen, dodao je kako su europska sredstva ključna za financiranje zelenih projekata te da upravo ovakve investicije ubrzavaju prijelaz prema održivom prometu.
Elektrifikacija je dio europske strategije
Sam projekt uklapa se u širu europsku i nacionalnu strategiju smanjenja ovisnosti o fosilnim gorivima u sektoru prometa. Elektrifikacija autobusa trebala bi pridonijeti smanjenju emisija u urbanim sredinama, ali i dugoročno smanjiti operativne troškove voznog parka. Realizacija projekta omogućit će Zagrebu preduvjete za uvođenje većeg broja električnih autobusa u svakodnevni promet.
Projekt je zamišljen kao dugoročna investicija u modernizaciju gradskog prijevoza, a hoće li krajnji učinak biti vidljiv u kvaliteti usluge za putnike, ovisit će o tome u kojoj mjeri će se elektrifikacija provoditi paralelno s organizacijskim poboljšanjima u funkcioniranju linija i rasporeda.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....