Dok se u javnosti i dalje raspravlja o brojkama, porukama i kontekstu najvećeg koncerta održanog u Hrvatskoj, onog Marka Perkovića Thompsona na Hipodromu, iz same organizacije stižu tehnički i operativni detalji. Riječ je o aspektima koji su, barem zasad, široj javnosti bili nepoznati.
Ivan Ivkošić, član organizacijskog tima i tehnički direktor tvrtke Mikos te suosnivač tvrtke Stack-Wizard, objavio je na LinkedInu vlastiti prikaz iz prve ruke. Kako ističe u uvodu, zbog brojnih špekulacija i poluinformacija, „vrijeme je da netko iz prve ruke barem donekle objasni kako je to stvarno funkcioniralo“.
- Većina ljudi u užoj organizaciji nije došla iz koncertne industrije, naveo je Ivkošić, ističući kako su se prvi put susreli s takvom vrstom događanja. Umjesto uobičajenog pristupa, odlučili su primijeniti metode iz IT sektora, kako tvrdi, strukturirane, analitičke i planske procese. Rezultat je, stoji u objavi, bio funkcionalan, kontroliran i tehnički precizan megadogađaj koji je nadmašio sva očekivanja.
Tehnička infrastruktura
Kao ilustraciju takvog pristupa, Ivkošić opisuje niz tehničkih rješenja koja su bila implementirana. Među njima se izdvaja izrada aplikacije koja je olakšavala dolazak do Hipodroma, pronalazak ulaza, snalaženje unutar prostora, a istovremeno službama omogućavala operativne uvide poput pravaca dolaska, zagušenja i kretanja mase.
- Aplikacija je vrlo brzo nakon izrade bila online uz preko 99 % preuzetih ulaznica putem nje i preko 350.000 korisnika, otkrio je Ivkošić u objavi.
Cijeli prostor Hipodroma bio je pokriven optičkom mrežom koja je omogućila stabilnu internetsku povezanost od blagajni i kamera do pozornice i tehničkog dijela. Dodatno su postavljene bazne stanice za mobilni promet, a testirani su i Starlink sustavi u dvjema fan zonama pod, kako navodi, dosad neviđenim uvjetima ekstremne gustoće.
Više od tisuću blagajni i stotine nadzornih kamera radilo je putem žičane veze bez prekida. Sve vitalne komunikacijske i produkcijske komponente, kao što su mrežni i energetski vodovi, bile su pod zemljom kako bi se umanjila mogućnost fizičkog oštećenja i povećala operativna sigurnost.
U slučaju prekida glavne HT optičke mreže, cijeli sustav bio je podržan i preko Starlinka, dok su pojedinačni moduli, poput šankova, dodatno bili osigurani putem HT 5G mreže. Energetski sustav oslanjao se na osam dodatnih trafostanica koje su, u suradnji s HEP-om, instalirane na terenu, te na oko 40 agregata koji su služili kao sigurnosna rezerva.
Cijeli sustav bio je pripremljen tako da postoji tek astronomski mala vjerojatnost potpunog zastoja, zaključuje Ivkošić.
Produkcija svjetske razine
Ivkošić tvrdi i kako koncert nije bio tek glazbeni nastup, već jedna od najvećih tehničkih i scenskih produkcija ikad izvedenih u Europi, a moguće i u svijetu.
Izvedbu je potpisala produkcijska kuća mediaPro International Middle East, koja stoji iza niza velikih svjetskih događanja poput otvaranja FIFA Svjetskog prvenstva u Katru, dok je domaća Alibi Produkcija vodila operativnu provedbu na terenu. Kreativnu scenografiju oblikovali su Miro Hrg i 21 Production u suradnji s producentom Branimirom Mihaljevićem.
U danima nakon koncerta, dok se još zbrajaju dojmovi i podaci, organizatori iz tehničkog tima žele skrenuti pozornost na ono što je, kako smatraju, omogućilo da se događaj uopće održi u ovakvom obujmu, a to su tihi, ali precizni sustavi koji su radili u pozadini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....