PROJEKT DESETLJEĆA

PRVI OBJAVLJUJEMO PROJEKCIJE NOVOG ZAGREBAČKOG ROTORA Najvažniji ulaz u Zagreb zatvara se zbog rekonstrukcije, evo kako će izgledati nakon radova

 
 CROPIX

Od 2. studenoga zatvara se remetinečki rotor i sav promet bit će prebačen na novosagrađene zaobilazne ceste, potvrdili su nam to u srijedu u Gradu Zagrebu.

Prekid prometa označit će početak druge i ujedno posljednje faze 300 milijuna kuna vrijednog projekta rekonstrukcije toga prometnog čvora, a pripreme za taj dan već su počele.

Nove ulice

U tijeku je proširenje Riječke ulice, kao i gradnja dviju novih cesta koje će služiti kao zamjena za rotor. Iz smjera Jadranske avenije sagradit će se cesta uz sami savski nasip, a druga prometnica ići će iz Avenije Dubrovnik pa po zelenoj površini i parkiralištu Zrinjevca. Obje ceste imat će izlaz na Jadranski most, kao i na spojnicu kojom će se povezati istok i zapad, odnosno Jadranska i Avenija Dubrovnik.

Glavni projekt

- Nove ceste imat će dvije trake za oba smjera, a ulaz će biti moguć samo s Avenije Dubrovnik, odnosno Jadranske avenije. Građani Kajzerice ne moraju brinuti da će doći do povećanja prometa jer će biti onemogućeno spajanje na nove prometnice iz tog dijela grada - kaže Nataša Mujčić, projektantica prometnih površina u Institutu IGH, koji su pripremili glavni projekt.

U široj okolici radova ujedno će se izvršiti usklađivanje svih semafora, a znakovi privremene regulacije prometa postavit će se već na obilaznici, kod Lučkog te kod Jankomirskog mosta.

Na novosagrađenim obilaznim cestama bit će ograničena brzina na 40 kilometara na sat, a ujedno će biti zabranjen promet vozilima težima od pet tona i višima od 3,5 metra.

Proširenje

Gradnja novih prometnica počela je 2. srpnja, a najkompleksniji zahvat predstavlja izmještanje postojeće komunalne infrastrukture kako bi se oslobodio koridor za gradnju budućeg tunela.

Zbog radova ujedno će se morati i ukloniti postojeća tramvajska mreža, tako da će već od idućeg ponedjeljka biti obustavljen tramvajski promet između Savskog mosta i Sopota.

Tramvajska linija 14 vozit će samo do Savskog mosta, a okretište “sedmice” bit će na Sopotu. Ulogu konektora držat će izvanredna autobusna linija 607 koja će voziti trasom Savski most (parkiralište lijevo od početnog stajališta linije 110), Studentski dom “Stjepan Radić”, Savski gaj, Trnsko, Velesajam, Muzej suvremene umjetnosti te završiti na Sopotu. Tramvajski promet u normalu će se vratiti tek za 18 mjeseci, odnosno kada završe svi radovi.

Nakon što završe sve potrebne pripreme kreće se u samu rekonstrukciju rotora.

- Izvodit će se radovi gradnje tunela istok - zapad na -1 razini u duljini od cca 280 metara s dvije odvojene tunelske cijevi. Rampe na sjevernoj strani kružnog toka, Jadranski most - Jadranska avenija, te Avenija Dubrovnik - Jadranski most, proširuju se za jednu voznu traku i prema projektu imaju četiri vozne trake.

Semaforizacija

Dvije trake ulaze u kružni tok, a dvije trake kao desni skretači ne ulaze u kružni tok. Samo raskrižje bit će semaforizirano, novim prometnim rješenjem isključeno je preplitanje automobila u samom kružnom toku - rekli su u Gradu.

Oko novog kompleksa bit će sagrađen bukobran, a ujedno će se i rekonstruirati tramvajska pruga, čime će se stvoriti mogućnost gradnje pruge do Laništa. Prema projektu radovi će trajati 18 mjeseci, a novi rotor bi u promet trebao biti pušten 30. prosinca 2019. godine.

Novi rotor

1. Vozila iz smjera juga (Lučko) i istoka (Novi Zagreb) uopće ne ulaze u rotor: prolaze ispod njega kroz dva podvožnjaka/tunela duga 280 metara

2. Skretanja desno također se potpuno odvajaju od ostatka rotora povišenim trakama

3. Ulazak u rotor na preostalim trakama bit će osiguran semaforima koji će smanjivati rizik od nesreća

4. Režim tramvajskog prometa nakon rekonstrukcije ostaje isti, odnosno vraća se regulacija odprije početka rekonstrukcije (tramvaji prolaze ispod rotora i skreću prema mostu)

Prometni pravci su fizički odvojeni

Turbo kružna raskrižja su poboljšani rotori u kojima su prometni pravci fizički odvojeni pred ulaskom u raskrižje čime je onemogućeno preplitanje i promjena trakova. To u pravilu znači da vozač kada odabere prometni pravac prije ulaska u sam rotor ne može promijeniti svoju odluku, čime se automatski povećava sigurnost u raskrižju. Pravci mogu biti odvojeni deniveliranim otocima, spuštenim rubnjacima ili nekom drugom fizičkom preprekom. Prvi turbo rotori su sagrađeni u Nizozemskoj u gradovima Harte i Fortujn, a u Hrvatskoj takvo raskrižje ima Osijek. (M.B.)

“Napokon će popraviti rotor, a za prijevoz ćemo se nekako snaći”

Matija Višnić, 26, ekonomist

- Vozim se često ovom trasom do Sopota jer tu živim. Sad će mi trebati duplo dulje do doma ili do Trga gdje radim. I inače ZET-ovi busevi znaju ne doći u vrijeme koje im piše na tabli pa ih znam čekati po 20 minuta i onda dođu tri odjednom. Pretpostavljam da će tako biti i sada s ovim busom kroz Novi Zagreb jer takav je promet, zastoji i saobraćajke koje koče vozila stalno se događaju.

Jozo Lončar 72, farmaceutski laborant

- Nije to baš zgodno, ali opet, radovi su nužni i to se treba napraviti. Nama će sada neko vrijeme biti teže snaći se za prijevoz, ali zato će našoj djeci i unučadi biti puno ljepše. Uređenje rotora je pozitivna stvar koja se radi na dobrobit svih nas i to pozdravljam. Jedino mislim da je moglo doći puno ranije, a ne čekati godinama na početak radova.

Božo Obrenović 71, umirovljenik

- Daj Bog da se sredi taj rotor, ali ne znam je li potrebno baš tako dugo raditi na tome. Godinu i pol dana! Ako bude prijevoz kako sad planiraju, svakih 8 minuta i ako bude sve organizirano kako sad planiraju, izdržat ćemo. Čekamo mi puno toga u Zagrebu, i Zagreb na Savi još iščekujemo, pa tako ćemo i ovo. Valjda ćemo dočekati! A do tada, snalazit ćemo se kako znamo. (I. Badanjak)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 01:33