KLJUČNI PROJEKT ZET-A

Tomašević odabrao izvođača za miljunski posao: Natječaj prvo poništili, sad se zna tko će graditi 19 stajališta, i novu prugu...

Prema planu vrijednom 59.986.579,86 eura s PDV-om, nova pruga trebala bi omogućiti bržu i učinkovitiju povezanost istočnog dijela grada s centrom
 /Cropix/grad Zagreb
Prema planu vrijednom 59.986.579,86 eura s PDV-om, nova pruga trebala bi omogućiti bržu i učinkovitiju povezanost istočnog dijela grada s centrom

Grad Zagreb odabrao je izvođača za izgradnju nove tramvajske pruge koja će povezati Ulicu kralja Zvonimira s okretištem na Savišću. Posao vrijedan gotovo 60 milijuna eura s PDV-om dobila je tvrtka GIP Pionir d.o.o. iz Zagreba.

Radovi će obuhvatiti cijelu trasu od Zvonimirove do Savišća, uključujući obnovu prometnica i pratećih sadržaja. Planirano je da započnu u narednim mjesecima, nakon što istekne zakonski rok mirovanja i bude potpisan ugovor s izvođačem. Predviđeno trajanje radova je dvije godine, a očekuje se da će tramvaji na novoj trasi krenuti u promet na jesen 2027. godine.

image

Trasa buduće tramvajske linije od Kvatrića do Savišća

Goran Mehkek/Cropix

Gradi se pruga duga četiri kilometra

Prema planu vrijednom 59.986.579,86 eura s PDV-om, nova pruga trebala bi omogućiti bržu i učinkovitiju povezanost istočnog dijela grada s centrom, uz rasterećenje postojećih linija i poboljšanje dostupnosti javnog prijevoza u Novom Zagrebu.

image

Po novoj pruzi tramvaji će voziti najranije na jesen 2027.

Darko Tomas/Cropix

Podsjećamo, projektom je predviđena izgradnja dvokolosiječne tramvajske pruge s kontaktnom mrežom u središnjem pojasu Heinzelove ulice i Radničke ceste u dužini od oko 3,7 kilometara, s 19 novih tramvajskih stajališta te ispravljačkom stanicom. U sklopu projekta planirano je i rušenje postojećeg kanalizacijskog kolektora izgrađenog između 1920. i 1950. godine te izgradnja novog kolektora dužine 2 kilometra u Heinzelovoj ulici, od Martićeve do Radničke ceste.

U Zagrebu se ovo nije dogodilo 24 godine, uskoro kreće gradnja, stručnjaci pale alarm: ‘Donijet će nesnosne gužve‘

Čekao se drugi krug

Prethodni natječaj za izvođača poništen je odlukom gradonačelnika Tomislava Tomaševića u travnju ove godine. Kao razlog navode se pristigle ponude koje su bile znatno iznad procijenjene vrijednosti projekta. Najniža ponuda španjolskog izvođača premašivala je planirani proračun za više od 40 posto, dok su druge bile još skuplje.

image

Posao gradnje tramvajske pruge dobio je GIP Pionir

Darko Tomas/Cropix

Ova odgoda značila je i pomicanje rokova izgradnje, pa će novi kolosijek i stajališta biti u funkciji tek 2027. godine. Iako će građani na novu tramvajsku poveznicu čekati dulje nego što je prvotno najavljivano, projekt ostaje jedan od najvećih infrastrukturnih zahvata u Zagrebu posljednjih godina. Njegova realizacija trebala bi značajno unaprijediti prometnu povezanost istočnog dijela grada, a time i podići kvalitetu svakodnevnog života stanovnika tog dijela metropole.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 05:48