ISPLATI SE?

Tvrtka iza Tomaševićevih bicikala otkrila brojke za prvih 7 dana, neke su iznenađenje: ‘Nešto zanimljivo događa se oko 21 sat...‘

Najčešće korištene stanice u prvom tjednu su: Vlaška ulica, Trg kralja Tomislava, Green Gold, Trešnjevački trg...

Tomislav Tomašević predstavio je uslugu javnih bicikala

 Josip Bandic/Cropix
Najčešće korištene stanice u prvom tjednu su: Vlaška ulica, Trg kralja Tomislava, Green Gold, Trešnjevački trg...

Prošlo je sedam dana otkako je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević predstavio servis javnog biciklističkog prijevoza - Bajs. Tim povodom su se iz Nextbikea, tvrtke pod čijom se licencom nalaze gradski bicikli, pohvalili brojkama korištenja.

U prvih sedam dana korištenja sustava Bajs u Zagrebu registrirano je 12 tisuća korisnika. Od toga 96 posto čine domaći korisnici. Visoki postotak domaćih korisnika, odnosno neznatan postotak turista korisnika usluge, je očekivan jer sustav traži registraciju i polog od 10 eura.

12 tisuća novih korisnika ukupno je odradilo 3.389 vožnji. Prema strukturi korisnika aplikacije, 57 posto koristi Android, a 43 posto iOS uređaje.

image
Josip Bandic/Cropix

Najveći broj vožnji bilježi se u poslijepodnevnim satima, između 15 i 18 sati. Raste i jutarnja upotreba, osobito nakon 6 sati, dok se novi porast aktivnosti vidi i u večernjim satima oko 21 sat.

Trajanje vožnje u najvećem broju slučajeva iznosi do 30 minuta. Sljedeća po zastupljenosti kategorija su vožnje do 15 minuta. Vožnje dulje od sat vremena ostaju sporadične.

Ugovor od 9 milijuna eura

Najčešće korištene stanice u prvom tjednu su: Vlaška ulica, Trg kralja Tomislava, Green Gold, Trešnjevački trg i Ulica Hrvatskog sokola na Jarunu.

Podsjetimo, Bajs je uveden u Zagrebu kao zamjena za privatnu uslugu Nextbikea, s ciljem integracije mikromobilnosti s javnim prijevozom. Projekt vodi Služba javnih bicikala d.o.o., licencirani partner njemačkog Nextbikea. Ugovor s Gradom vrijedan je 9,3 milijuna eura bez PDV-a, na razdoblje od četiri godine. Grad zadržava 70 posto prihoda, a izvođač 30 posto.

Sustav je pokrenut s 500 bicikala na 40 stanica u centru grada. Do kraja listopada planirano je proširenje na 2 tisuće bicikala i 180 stanica, uz mogućnost daljnjeg povećanja do 3 tisuće bicikala.

Cijena jedne vožnje do 30 minuta iznosi 0,50 eura što je jeftinija usluga nego u bilo kojem drugom hrvatskom gradu koji posluje s Nextbikeom. Mjesečna pretplata dostupna je za 5 eura, a godišnja za 30 eura. Operater ima obvezu osigurati najmanje 95 posto ispravnih bicikala i odgovara za redistribuciju po stanicama. Računica pokazuje da mjesečni trošak za Grad iznosi oko 65 eura po biciklu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 08:05