Tijekom održavanja Croatia Rallyja, od 3. do 5. listopada 2025., na području Zagrebačke i Karlovačke županije bit će privremeno zatvarane odabrane državne, županijske i lokalne ceste. Promet će se prekidati u određenim vremenskim intervalima, a vozila hitnih službi propuštat će se u iznimnim situacijama.
U petak, 3. listopada, zbog probnog brzinskog ispita na području Grada Zaprešića i Općine Pušća, promet će biti obustavljen od 7:30 do 17 sati. Zatvorene će biti ulice Kupljenovo/Bregovita, Zagrebačka, Đurinska, Hruševečka te Ulica Franje Martinca.
U subotu, 4. listopada, promet će biti zatvaran od ranih jutarnjih sati na trima brzinskim ispitima. Dionica Krašić – Sošice (ŽC3097, 3096, 3273) bit će zatvorena od 6:23 do 19 sati. Cesta Hartje – Budinjak – Stojdraga neće biti prohodna od 7:26 do 19 sati, dok će dionica Breganica – Jarušje – Smerovišće biti zatvorena od 8:19 do 19:30 sati.
S obzirom na dugotrajne obustave prometa, lokalnim stanovnicima bit će omogućeno povremeno propuštanje vozila u dogovoru s policijom i sucima natjecanja.
U međunarodni kalendar prvi put uvrštena 1986.
Inače, riječ je o najstarijem automobilističkom natjecanju u Hrvatskoj. Njegovi počeci sežu u 1974. godinu, kada je održan prvi INA Delta TLX Rally. U nekoliko godina natjecanje je preraslo regionalni okvir te postalo dio državnog prvenstva tadašnje Jugoslavije. Osamdesetih godina reliji su prolazili kroz Gorski kotar, Liku, Primorje i kontinentalnu Hrvatsku, a 1986. manifestacija je prvi put uvrštena u FIA kalendar te privukla posade iz Austrije, Njemačke, Češke i Slovačke. Iste godine nominirana je i za Europsko prvenstvo.
Krajem osamdesetih natjecanje se premješta u Zagreb i okolicu, s posebnim etapama na Žumberku, Plešivici, Zagrebačkoj gori i u Hrvatskom zagorju. Usprkos ratnim godinama, Delta Rally nastavio je rasti, a 1992. dobio je europski prefiks. Godine 1995. vozio se s koeficijentom 10, a već 1996. kao Croatia Delta Rally kandidiran je za najvišu razinu tadašnjeg Europskog prvenstva. Tek 2007. dobiva status dijela Europskog prvenstva u reliju (ERC). Nakon tri uspješne ERC utrke, natjecanje se seli iz Zagreba u Rijeku, mijenja ime u Croatia Rally i održava se na dionicama Gorskog kotara, Učke, Ćićarije i Istre. Posebno atraktivna bila je superspecijalna etapa na legendarnoj stazi Preluk.
Ove godine kao završna utrka sezone
Godine 2013. domaćin postaje Poreč, a reliji se voze u trokutu Buzet – Motovun – Pazin. Novi zaokret dolazi 2021., kada Croatia Rally postaje dio Svjetskog prvenstva u reliju (WRC). Tada se itinerar širi na kombinaciju povijesnih i novih dionica, a odlučujuća Power Stage etapa u Hrvatskom zagorju proglašena je prekretnicom sezone. U sljedećim godinama natjecanje se širilo na Varaždin i Primorsko-goransku županiju, a u program su uvrštene i nove etape, poput Ravna Gora – Skrad 2023. godine.
Rally elita u Hrvatskoj: Power stage u Kumrovcu odlučuje europskog prvaka za 2025. godinu
U 2024. servisni park seli se s Velesajma u Westgate Shopping City, dok itinerar uključuje 20 etapa raspoređenih na tri dana. Za sezonu 2025. Croatia Rally zauzima posebno mjesto u kalendaru Europskog prvenstva u reliju kao završna utrka sezone. Posade očekuje više od 180 kilometara brzinskih ispita na području Samobora, Žumberka i Krapinsko-zagorske županije, a završni Power Stage vozit će se na dionici Zagorska Sela – Kumrovec.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....