SJEDNI, JEDAN!

Upoznajte zagrebačkog rekordera po broju zaključenih negativnih ocjena

Učenici vole profesora Aleksandra Asanovića koji im je podijelio tolike negativne ocjene i kažu da je problem u njima jer im se ne da učiti
 Davor Pongračić/CROPIX

Ugostiteljsko-turističko učilište, strukovna srednja škola u javnosti poznata po buntovnim učenicima koji su prije tri godine prosvjedovali zbog namjere da se otpusti njihov omiljeni profesor Ivan Vuksan, ove godine bilježi rekord u postotku zaključenih jedinica na polugodištu iz jednog predmeta.

Porazne statistike

Više od 70 posto kuhara i konobara imalo je zaključenu negativnu ocjenu iz stručnog predmeta Vođenje i organizacija slastičarnice, koji predaje prof. Aleksandar Asanović. Nešto je manji postotak negativnih ocjena (66 posto) iz predmeta Vođenje i organizacija restorana, a kod istog je profesora predmet Vođenje i organizacija kuhinje palo 48 posto srednjoškolaca.

Ukupno gledajući, tri stručna predmeta kod prof. Asanovića nije položilo čak 105 od 186 učenika, a promatrajući statistiku za sve zagrebačke srednje škole, prema podacima iz e-matice, Ugostiteljsko-turističko učilište četvrta je najgora srednja škola po broju zaključenih jedinica na polugodištu. Više od 60 posto učenika palo je barem jedan predmet, odnosno 463 učenika od njih 761 imalo je zaključenu negativnu ocjenu.

Za razloge tako lošeg rezultata pitali smo učenike Ugostiteljsko-turističkog učilišta, pretpostavljajući da oni nisu isključivi krivci za neuspjeh. No, ubrzo smo otkrili da profesora Asanovića njegovi učenici zapravo vole i da nije problem u njegovu pristupu poslu, nego u učenicima koji ne žele učiti, ali i u zastarjelom nastavnom programu koji bi nužno trebalo osvježiti.

Dosadno im štrebanje

- Kod nas je više od pola razreda imalo zaključenu jedinicu na polugodištu. Profesor nije strog i traži od nas najosnovnije, ali nama se ne da učiti. Dosadno nam je isprazno štrebanje - iskreni su bili učenici jednog trećeg razreda, budući kuhari.

Profesor Asanović već 45 godina stručno obavlja svoj posao. Radio je na mnogim projektima usavršavanja ugostiteljske struke, a član je i ocjenjivačkog suda Hrvatske sekcije barmena. Zabrinut je zbog nerada učenika.

- Rezultat njihova rada i moj je neuspjeh, ali ne mogu nekomu dati dvojku ako baš ništa ne zna. Nastojim im olakšati odgovaranje i ispitujem ih samo ono što su učili, ali ni to ne pomaže. Moraju shvatiti da se - žele li nešto postići - za to treba i potruditi - kaže prof. Asanović.

Ipak, ne napušta ga optimizam: kaže da se učenici uvijek trgnu potkraj školske godine i većina njih na kraju ispravi jedinice.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. svibanj 2024 16:30