DVIJE LINIJE NA UDARU

U ZET-u ogorčeni jer su im vandali uništili novi tramvaj, najavljuju oštre mjere: ‘Snimke su izuzete, slučaj ide policiji‘

Najnoviji incident na liniji 13 ponovno otvara pitanje sigurnosti i troškova zbog učestalih napada na gradske tramvaje
 /Jutarnji
Najnoviji incident na liniji 13 ponovno otvara pitanje sigurnosti i troškova zbog učestalih napada na gradske tramvaje

- Snimke videonadzora iz vozila su izuzete te će slučaj biti prijavljen policiji – stoji u priopćenju ZET-a.

Naime, Zagrebački električni tramvaj (ZET) oglasio se nakon što je društvenim mrežama počela kružiti snimka išarane unutrašnjosti novog tramvaja iz serije TMK 2400. Riječ je o incidentu u vozilu garažnog broja 2411 koje prometuje na liniji 13, a koji je izazvao brojne reakcije građana.

- Iskreno nas žalosti ovaj čin vandalizma koji je za svaku osudu, posebice jer se radi o novom niskopodnom tramvaju iz serije TMK 2400 – u ZET-u izražavaju žaljenje i oštro osuđuju vandalski čin.

Prema priopćenju, čim je uočeno kako su površine u tramvaju išarane, vozilo je povučeno iz prometa radi pokušaja čišćenja. Kako su otkrili iz ZET-a, ako tragovi boje ne budu mogli biti uklonjeni, bit će potrebna zamjena ili bojanje oštećenih dijelova, što će rezultirati dodatnim troškovima.

Linije 6 i 9 najčešće na udaru vandala

Posebno zanimljiv podatak odnosi se na učestalost vandalizma na određenim trasama. ZET navodi kako je tijekom ove godine zabilježeno "desetak slučajeva vandalskog oštećivanja tramvaja", najčešće na linijama 6 (Črnomerec – Sopot) i 9 (Ljubljanica – Borongaj), uključujući grafitiranje i oštećivanje stakala te drugih dijelova vozila. Ukupni trošak takvih intervencija već doseže nekoliko tisuća eura.

image

Tramvajske linije 6 i 9 su najčešća meta vandala

Lucija Ocko/Cropix

Inače, TMK 2400 su prvi novi zagrebački tramvaji nakon petnaest godina. U prometu ih je trenutačno šesnaest, a do kraja godine očekuje se isporuka svih dvadeset najavljenih vozila. Tijekom sljedeće godine u Zagreb bi trebalo stići još dvadeset tramvaja.

Ovi niskopodni modeli, proizvedeni u tvrtki Končar – Električna vozila, a financirani putem Vladina Mehanizma za oporavak i otpornost (NPOO), ističu se većom dostupnošću za osobe smanjene pokretljivosti, tišom vožnjom i modernijim sigurnosnim sustavima. Unatoč tome, posljednji incident ponovno otvara pitanje sigurnosti, nadzora i kulture korištenja javnog prijevoza, posebice na linijama koje, kako podaci pokazuju, češće postaju metom vandala.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 11:39